Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 2 maj 2010

Vår och bus :)

Dagens kort:
Outdoors
Gå ut,
Ta lite frisk luft och 
Känn sambandet med naturen
för att minska på stressen
och få nya fräscha
kreativa ideér :)
Ärkeängeln Jophiel

Dagens gudinnekort:
Musik
Ritualer
Healing
Gudinnan Sarasvati

En jättefin söndag och 2 Maj :)
Solen har varit framme,
men lite kyligt ändå.

Men knopparna spricker ut och träden smärtar
(det gör ont när knoppar brister)
Ett barnkalas utomhus nu på eftermidda'n
med flickor i klänningar :)
Var nog liiite kallt dä, brrrr :/

Fly har det bökigt och mycke att ta in o lära sig . . .
Humlor dyker surrande upp på marken
Fiskmåsarna skriker och skränar
och se'n flyger dom galningarna iväg också???
Småfåglarna kvittrar o springer runt
Reklamkärrorna är mystiska
Cyklarna mot träden, ruskiga
Det gröna som kommer upp 
måste hon smaka på och
vilka roliga pinnar det finns :)
Vattenpölarna är så goda att 
dricka ur, skitiga, spelar ingen roll :)
Det är roligt att studera henne,
hon blir 9 månader snart :)

Jag har skrämt Fly med dammsugaren och torkat golv,
som en staty i platsen i soffan :)
kokat en sats stora vita bönor,
tagit rätt på groddar (gröna linser o mungbönor) 
klara till i kväll, (liksom alfalfagroddarna), även gjort en så god soppa på dom bönorna o flageotbönor, 
morot o lök och den goda buljongen från koket :)
Jag har även hunnit göra matlåda till imorgon: fullkornspasta, blandade tomater, qvornfärs o lök med tuch förstås av chiliflakes osv :)

Nu kollar jag på BingoLotto och väntar på att husse ska komma och
hämta den lilla goa busan, efter att ha jobbat ett 12 timmarspass, 
så jag har haft henne från kvart i 8 i morse, men det har gått bra :)
Hon är ju så go och förståndig (förstås) 
Men fortfarande en liten bäbis förstås
och nyfiken på allt och lite osäker 
ibland också :)

Ojsann - långt som vanligt, men det blir så när fingrarna galopperar iväg :)

Kram o ha det bäst


2 kommentarer:

  1. Brrr för att vara ute i klänning ;-) Åtminstone här hos mig ;-) Våren är barnens (och hundarnas) favorittid med vattenpölar och allt annat roligt! Önskar dig också en riktigt härlig vår med mycket sol så pölarna torkar bort ;-) KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha, min goa vän på Finska Gränsen :) Du har så rätt så, nu trivs barn o hundar, men även jag, för det är ju så härligt när värme o sol kommit tillbaka till oss :) Men vattenpölar osv ingår väl i det paketet, eller och än så är det lite kyligt även här förstås :) Varm kraam på er alla goa :D

    SvaraRadera