Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 27 maj 2010

Fred o kärlek :)

Idag har jag Chamuel med mig - fredens o kärlekens ängel :)
som säger åt mig att fred kommer, när vi minns att
det enda som är verkligt är kärleken :)

Min terapeutväninna är på väg nu från Stockholm då som sagt, Så nu ska jag fixa iordning det som ska med till salongen, ska bjuda på en god soppa under dagen, en mustig en på rotsaker, bönor o linser, paprika o tomat o spenat i den goda buljongen :)  till i kväll får vi se vad det blir . . .  quornbiffar med god dinkelpasta tror jag :) 

Det blir bara vi två, för min kollega jobbar idag från
halv 5 o till i morgon bitti, så är de. Därför går vi nog hem till mig en sväng ikväll och har det mysigt, äter gott, kanske tar ett änglakort eller gudinnekort, tar nå't glas vin och bara har de bäst :)

Det verkar bli en fin dag idag, solen skiner, men vad ser jag . . . Dom mörka molnen tornar upp sig i horisonten :/

Ha en fin dag i kärlekens tecken, kan vi göra även om vi inte har nå'n partner, är bara att tänka mer kärleksfullt och upptäcka att kärleken finns inom var o en av oss och överallt :)

Kram så länge :)



5 kommentarer:

  1. Önskar dig en riktigt trevlig dag & kväll med väninnan! Det är du värd, min vän!
    P.S. Kika gärna in på ett extra kort för mig ifall du får tid över ;-) men stressa inte!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack det samma min goa vän :) Smet hem från salongen en stund då hon jobbar o kollade in på bloggen :) Klart att du får ett kort av mig för idag, det blev: Healthy Lifhstile: Hälsosam livsstil :) Ärkeängeln Raphael: Ät hälsosam kost, Få tillräckligt med sömn och träna regelbundet för optimal hälsa :) Bra va', men ta de steg för steg o tänk på vad du orkar o kan o hinner utan att stressa :) Solen skiner här, hoppas att du har det bäst också :) Puss o kraam på er alla goa :D

    SvaraRadera
  3. Tackar min Vän för kortet med ängeln!
    Det lät ju enkelt (?)
    Äta hälsosamt: just nu äter jag upp det jag har i kyl & frys och senare köper jag in hälsosammare och fräschare varianter! :@
    Sova tillräckligt: Jag försöker verkligen, men det är inte så enkelt :(
    Motionera: YES! Hela dagarna i ända ;-)

    Skrev detta redan igår men blev utloggad när jag försökte skicka in kommentaren med mitt google konto så nu testar jag att skriva i word först och klistra in!

    SvaraRadera
  4. Ha ha, du är för "rolig" du :) Jag vet dina förutsättningar osv, men kostnadsmässigt är inte rotfrukter, alla goa bönor osv dyrt, så ät upp och variera se'n rotfrukter med kyckling, lax osv, bort med charketurier, korv osv. Ren mat håller dig mera frisk o balanserad på sikt oxå :) Och du har ju Sam-Bo att motionera på oxå, mellan dina motionspass i dina göromål :) Puss o kraam på er alla goa från mig i min halvsoliga Vik :D

    SvaraRadera
  5. *Hehe* Jag vill tömma både kyl och frys (och även allt annat) nu och rengöra dom grundligt på alla sätt - liksom mina matvanor.
    Därför är det som det är just nu ;-)
    Men bättre sent än aldrig! Ha en bra dag!

    SvaraRadera