Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 10 maj 2010

Tålamod

Ja, dagens kort blev tålamod
Patience
Mina drömmar blomstrar snabbare
än jag förstår. 
Stilla mig, dom behöver näring och - tålamod :)
Ärkeängeln Jophiel

Men det är ju så svårt det där med tålamod
och att stilla sig . . .

Är välan bara att djupandas och göra det
ändå, skulle jag tro :)

Mulet väder är de
inget att göra åt
dä heller :/

Ikväll är det föredrag på salongen.
En kille kommer o berättar om
vad som händer enligt 
Maya-kalendern år 
2011 / 2012
med tiden
och vår 
värld :)

Men innan dess måste jag ner till sta'n
och fixa lite ärenden, som vanligt.

Det börjar även bli dags att få klar 
alla böcker, som ska till revisorn
för granskning under lupp :/
Så inte blir man sysslolös
inte, hm . . .

Nu så vet jag inte om jag hinner in nå' mer idag,
för det blir nog sent ikväll, lite prat o umgänge 
efter föredraget blir det nog, för vi har inte
träffats på länge, mycke att prata om 
och ventilera kanske :)

Ha det bäst o var rädda om er, 
finns bara en av dig o det är DU

Kraaamiiiiiz 

2 kommentarer:

  1. Hoppas föredraget och träffen blev lika bra som du väntade dig. Låter jättespännande med Maya kalendern! Själv har jag precis färgat håret så man känner sig lite gladare när man råkar titta in i en spegel ;-) Tålamod är en dygd vi nog måste jobba med allihopa då och då... Lätta att rusa iväg och vilja få allt gjort på en gång!
    Imorgon blir det en långpromenad (in till centrum) för mig för att uträtta ärenden.
    Lär vara väldigt trött efteråt, men det är ju bara att vila då!
    Önskar dig en riktigt härlig tisdagskväll! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, hm, föredraget blev lååångt, vi blev klara efter 11 på kvällen och se'n skulle vi äta lite, jag, killen och min kollega, hm. Jag var i säng ca 00.30!! Sov lite längre, lång o skön stund på spikis, så klarade jag av en behandling idag. Se'n var det min tur att få en behandling av min goa väninna, sååå skönt :) Kraft till dig med fräscha håret, så att du orkar med promenaden imorgon :) Ha en skön kväll du också min goa vän, varm kraam till er alla goa - med tålamod :D

    SvaraRadera