Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 17 maj 2010

Äntligen - Sol o Värme :)

Solig och härlig dag har vi haft idag :)
Hoppas nu att värmen stannar kvar hos oss, så att vi får njuta
av värmen nu under några ynkliga månader iaf :)


Fly gillar som sagt snön bättre, men på 
den hoppas jag att hon får vänta lääänge nu.


Jag har njutit av solen idag, så rejält att jag
tyvärr blivit lite röd :/

Men tack o lov har jag ju Silverlotion, (återförsäljare åt ION-Silvers fantastiska produkter) som är så bra för brännskador och mycke mycke mer också :) så det har jag smetat in mig med, då vet jag att det kommer att lugna ner sig och läka istället för att fjälla :) Är det nå'n mer som bränt sig idag?
Inte kan jag väl vara ensam, eller . . .

Måste sett roligt ut, där satt vi, jag och min kollega i solen utanför salongen.
Hon kanonbrun efter 3 veckor på Vinterson, Teneriffa . . . och så jag då, inte lika brun om man så säger, hm, ganska så vit i jämförelse, är nog den bistra sanningen dä :/

Idag har jag ätit så gott, blivit frälst på Halloumiosten, mmm, gott ju :)
Wokade paprika, plommontomat, små cocctailtomater, små vita bönor, vit paprika och 
så den fantastiska osten, kryddade med Vegeta allkryddesalt o Chiliflakes,
serverade med vit quinoa, så gott så :) Satt på min härliga balkong och åt, så skönt så :)
Balkongen är inte klar än, ska fixa den nu i veckan, måste det, men det är ju skönt att sitta där ändå :)

Ha det bäst och njut av nuet för gårdagen är förbi och morgondagen vet vi inget om - än :)
Kraamis :)

4 kommentarer:

  1. Hallo jag hittade dig på lite om vägar...
    kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att även du har fått värme - du som gillar den ;-) Finns det ingenstans där Fly kan bada för att svalka av sig? Många hundar gillar att bada och mår då lite bättre i värmen. Önskar dig en riktigt härlig tisdag!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Välkommen in hit, var väl inte så svårt :) Ibland kan omvägar va' dom bästa :) Hoppas att du också hade en skön månda', idag är det mer mulet, blir nog regn idag :/ Värmande kraam på er 2 så goa från mig :D

    SvaraRadera
  4. Ja, men pust, (nä, jag klagar inte, hm) men det kunde ha fläktat lite, så hade det varit kanon :) Jo, hon har hela Storsjön att bada i, ska bara komma ner till vattnet, småbåtshamnen är ju stängd numera, tyvärr :/ Stor kraam på er alla goa från mig :D

    SvaraRadera