Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 25 maj 2010

Bokföring o störtskön behandling

Idag har det varit stora bokföringsda'n, puhhhh :/
Måste skriva klart och lämna in senast torsda', men hon är snabb o effektiv våran revisor, så bra, tacksam att ha henne :)

Imorgon ska jag ta tag i räkningarna och bilagan 
som behövs för att jag har firma (se'n flera år???)
Hur kan dom komma och begära det efter så
många år? Hoppas att det inte blir sämre för
mig nu då, för jag har inte "mörkat" nå't :/ 
Men det blir väl så, aldrig får man va' 
nöjd o glad - eller :/ Men det var 
väl de vi skulle va', tänka positivt
 och ljust, så då gör vi väl dä då :)

Jag har fått min sköna behandling idag, av min goa väninna :)
Mår så gott efter den. Hur ska jag klara mig utan att få 
den regelbundet, som jag får nu??? Och hur ska jag 
klara mig att inte få träffa henne så ofta som vi gör nu??? 
Men det får gå, allt går ju, måste se det som så, att det blir 
bra mycke bättre för dom där, för där har ju
hennes man fått ett stjärnjobb på en 
väldigt arnrik restaurang med 
förstklassig mat o personal.
Jag får glädjas med dom
istället - och det gör 
jag, lovar :)

På torsda' kommer min andra goa väninna från Stockholm
hit o jobbar - och på sönda' åker jag med henne till
Stockholm och stannar några da'r, ska bli så 
mysigt o kul :) Vi kommer nog inte att få en dö 
stund, tiden kommer att rinna iväg :)
och på tisda' eller onsda' åker jag hem
igen med SGS buss, billigt o comfortabelt,
blir nog bra dä. Borta bra men hemma
bäst, sägs dä, men jag SKA njuta o 
ha de bäst, är jag inte värd det :)

Jag har tränat på Putte ikväll, duschat och mår ganska så
bäst och vi båda trivs bättre med varandra nu, 
orkar lite mera än dom första dagarna :)
Jag har faktiskt minskat 3 kg i vikt nu, 
men mer ska det bli :)
Har laddat upp med
vattenmelon, så nu
ni, får volangerna
huka sig :)

Mia Törnblom säger så här ikväll:
Idag är en bra dag att tänka positivt, var tacksam över livet :)
Vad är du tacksam över? 

Kraaamis :D

4 kommentarer:

  1. Gomorgon! Skrev här redan tidigare men fick problem med att logga in på mitt Google konto så nu gör jag ett nytt försök. Vad roligt för dig att kunna besöka den kungliga huvudstaden några dagar! Blir säkert kul! Men träna inte för mycket nu så du försvinner helt och hållet, för det vill jag inte! KRAM

    SvaraRadera
  2. Go´morgon från mig också. Just nu är jag tacksam över mina pojkar här hemma som fixar det mesta när jag är handikappad och drar mig behjälpligt fram. Kom nu ihåg att du tipsade mig om MSM, måste ta mig till hälsokost idag...jag vet att dom har det där. Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Visst ska jag få det kul i Sthlm med mina vänner :) Kan inte bli annat än bra :) Jag tränar med måtta, tror jag iaf och bekantar mig med Putte, ska ta en tur ikväll också :) Ingen fara, långt kvar innan jag försvinner, fniss :)Ha det bäst o var rädd om dig, som du sliter, kraamis :D

    SvaraRadera
  4. Stackars dig min vän, låter inte bra de där inte :/ MSM är bra, men var noga med märke o leverantör, ION-Silvers är godkänd på alla departement osv, så där är du säker :) ½ tsk på morgonen kan du börja med, för att se'n öka till 1 tsk o se'n til 2 tsk där du nog kan stanna en stund o vara nöjd :) Ät det gärna med C-vitamin för att lättare kunna ta upp det i kroppen o få nytta av det :) Djuren behöver inte det, bara vi människor :/ Lycka till och var rädd om dig, kör med grabbsen :) Kram på er alla goa från mig i Viken :D

    SvaraRadera