Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 13 maj 2010

Granskott, men grått o regn :/

Vilken uschig dag det är  idag, började alldelse grå
och se'n så kom störtregnet, som Kullsan skrev om,
inge kul alls dä :(


Måste iaf berätta att både jag o Fly har ätit vårens
första  granskott, mumsigt värre, för både mig
och busvovvsan :) Jo, hon gillade det faktiskt :) 
Jag har ju vovvsan här, som vill ut, men som tur var
hann vi gå långpromenaden innan regnet kom :)
Se'n öste det ner och jag trodde att jag tvungen
att ha på mig både regnbyssorna o regnjackan, 
men som av ett under, slutade det att regna 
precis då, så vi blev inte blöta från ovan iaf, 
men usch så blött o kladdigt det var, 
men det var bara att klafsa på dä,
inget annat att välja på :/

Jag har ätit gott idag, strimlad kalkon med wokad, zuccini, tomat, 
paprika, lök och sojagrädde, kryddad med mustiga
kryddor, jättegod dinkelpasta till - så gott så :)

Min pojk skjutsade mig att handla innan jag skulle passa vovvsan, 
skönt dä, så slapp jag dra hem allt detta :)
En gammal kund satt i kassan där jag
handlade, kul att träffa henne :)

Fly har fått hälsa på flera hundkompisar idag, kul för henne,
för hon är ju så tokig i andra hundar :)
T o m lilla bästisen Anja, som bodde här på gården förr
och lilla Zessan, en liten vit dvärgpudel, som var
nere på salongen, men hon blev såååå rädd för
Fly . . . Tyckte nog att hon var lite stor,
trots att hon bara är 9 månader och hon var
äldre :/ Fly begrep ingenting hon :/
Ville bara leka hon :)

Jag har skrämt Fly med dammsugaren, men nu städar jag inge mer 
innan helgen, ingen idé när hon är här, för jösses sååå 
skitig hon blir ute i dyn :/

Till imorgon ska jag lägga i blöt dom goda flageotbönorna och 
mungböns o linsgroddar, är ju så gott att ha
och nyttiga vitaminer är det ju också :)

Puss o kraam, hoppas att ni orkar läsa detta långa
Ha det bara bäst, för det är ni värda :)

Dagens tänk från Mia Törnblom:
Njut av livet, för det går inte i repris :)


4 kommentarer:

  1. Jag säger det samma, uschia fy för det här vädret. Vore kul att se ett litet leende från solen... efter den tuffa vintern saknar man sol och värme sååååå....

    Visst är de roliga de små liven. Jag och sambon brukar käka blåbär, hallon, smultron... kura i soffan och dela på bananer, mandariner, vindruvor... haha... dessa köttätande rovdjur. Min gamla tösa som inte finns mer lärde sig t o m äta själv blåbär direkt från kvistarna. Hon plockade så försiktigt och mjukt... var riktigt roligt att titta på.

    Det är kul att läsa dina tankekort... kloka och tänkvärda ord med nyttiga budskap i små, enkla förpackningar...:) Tack för dem, vännen!

    En solig kram från en regntung och grå Sherwoodskog!Hoppas du får en dag med sol i sinnet! Just nu hör jag göken för första gången iår... den gal sin hälsning till Viken...:)

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för den "gökhälsningen" då är det vår :) Fly åt själv från granhäcken, tog så fint så :) Idag måste jag ner till mitt granskottsställe lite mer inne i skogen, mums :) Tankekorten från änglarna vill jag inte pracka på nå'n som inte vill läsa, därför har jag delat min blogg och skriver dom separat. Fly åt föresten nå blåa bär från en tomthäck, hoppas hon inte får ont i magen, hann inte mä :) En värmande kraamis till dig o sambo, så att ni kan fortsätta att myspysa :D

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att ni slapp vara ute i spöregnet, även om det var blött även annars. Igår hade vi +22 grader och full sol hela dagen men nu öser regnet ner igen. Önskar dig ett skönt veckoslut!

    SvaraRadera
  4. Ja fniss, de var tur dä, men har jag vovvsan här, så måste jag ju ut i vilket väder som helst :/ Åh, så skönt väder du hade igår då, men här är det bara grått, kanske solen hälsar på lite, men värmen måste komma nu :/ Värmande kramen på dig o alla ni goa från mig i Viken :D

    SvaraRadera