Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 1 maj 2010

Möten i livet

Dagen idag är en grå dag,
men ändå har den varit så mysig och innehållsrik.
Rik på innehåll med kvalité, menar jag.
Min goa väninna, som jag byter behandlingar med, 
är som balsam för mig, helt underbar :)
Det är ju tack vare henne, som jag har mina härliga Orakelkort med Ärkeänglar, men hon menar att JAG betyder så mycket för henne, måste väl betyda att det var meningen
att hon skulle flytta från New York och 
tillbaka hit igen :)

Jag fick en vårbukett av vitsippor och blåbärsris av henne idag :)

Vissa människor är det ju bara meningen att vi ska möta o träffa, för att utbyta erfarenheter med i ett givande och tagande, och alla behöver vi inte ens gilla :)
En del träffar vi för en kortare tid - andra för en längre tid - en del för alltid :)
men det finns en mening med alla möten här i livet, 
alla möten ger oss nå't vi ska ta med oss på våran livsväg,
även om det inte alltid är så positiva möten, 
har dom alltid nå't att lära oss - 
och den andra personen
också förstås :)

Jag fick en så härlig, djup 
och behövlig behandling av henne idag och vi pratade efteråt.
När hon kom, fick jag en konstig känsla av 
sorgsen glädje i en enda blandning,
fattade ingenting just då, 
brukade ju alltid bara
kännas glädje när
vi träffs :/

Jag fick svaret efter behandlingen, när vi drack te o åt pepparkakor.
Hon och hennes man skulle flytta till Göteborg under sommaren,
för att hennes man hade fått jobb där, 
ett fint kockjobb - åt en erkänd 
köksmästare på en anrik
restaurang där :)

Jag bara skrek rätt ut: Nääääääää!!!!!!!!!
Ni får inte flytta, det klarar jag inte, jag överlever inte, Göteborg är alldeles för långt bort!!!
Men det är ju en jättechans för dom, för det är svårt för en 
New Yorkmänniska att anpassa sig i lilla Viken, hm.
Vi ska träffas flera gånger innan dom flyttar - och:
Vi ska INTE tappa kontakten
Aldrig i världen!

Hon sa att en så'n djup vänskap som våran inte kommer att dö ut, 
att avståndet inte spelar nå'n roll, nä nä, så sant, men, men . . .
Nåja, går ju tåg och så. 
Får väl va' tacksam att
dom inte flyttade
tillbaka till
N Y, hm.

Dagens kort blev:
You Are Safe
Jag beskyddar dig mot låga energier 
och vaktar dig, dina älskade 
och ditt hem :)
Arkeängeln Michael

Stödkort blev:
Comfort
Jag är med dig i din stund av behov,
Hjälper ditt hjärta att helas
Ärkeängeln Azrael

Gudinnekortet blev:
Demeter
Moderskap, skörd och mysterium

Ja, det blev 3 kort för idag, men ibland kan det bli så :)
Ni behöver inte läsa om dom, men ta gärna in deras budskap, 
Dom är starka och kan hjälpa oss alla :)

Ute är det blött o grått, men inombords är det sol o värme o kärlek :)

Ha det bäst alla och tro på er själva 
och tyck om er själva för den ni är,
Finns bara en av dig - och det är DU

4 kommentarer:

  1. Så mycket värme i det du skriver
    Vitsippor då är det vår

    Många 1 Maj kramar till dig
    Jag demostrerar i mitt kök Bättre väder på 1Maj

    SvaraRadera
  2. Mmmm, en stor kraam med härliga vitsippor till dig min vän :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag håller med Mabno...du skriver med så mycket värme. Tråkigt att din bästa vän ska flytta. Kram

    SvaraRadera
  4. En blombukett med vårblommor till dig också min vän i Värmland, för det är du värd :)Vårkraamen på dig också :D

    SvaraRadera