Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 22 maj 2010

Pingstafton

Nu är sommaren äntligen (snart) här, så'n värme vi haft idag,
här iaf, men nu verkar de dra ihop sig till lite 
svalare väder, alltså lite sommarregn :/

Jag har haft tvättstuga hela da'n idag, tvättat salongens 
alla handdukar och alla sängkläder osv, så det blev flera
maskiner, men nu har det torkat på balkongen och i
torktumlar'n, skönt att tvätta när det är sol o värme :)
luktar så gott om tvätten, när den hängs ut, känns som om
den vore renare på nå't vis :)
Vintertid får jag hänga inomhus, inte lika mysigt o 
lätt, så att säga, men om det är görkallt o man hänger
ut tvätten, så fryser den, o torkar blixtsnabbt när den 
kommer in - och luktar sååå gott  :)

Jag har hunnit med en hel del idag:
Tvättat, gått till affären o handlat, 
lagat mat och ätit gott :)
Nu ska jag renbädda hela sängen, 
diska, duscha och se'n äta vattenmelon
och bara må bäst :)

Ha det bara bäst ni alla goa också, unna er en 
vattenmelon eller nå't annat läskande, 
smakar ju så gott nu, när det börjar 
bli värme o snart sommar :)


4 kommentarer:

  1. Nu har vädret blivit svalare här också men solen försöker kämpa sig fram ändå ;-) Visst är det skönt att kunna torka tvätten ute... Någon tumlare har jag tyvärr inte tillgång till, men det får gå ändå. Önskar dig en skön vilodag idag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Här ösregnar det just nu, trist dä mä :/ Torktumlar'n finns ju i den allmänna tvättstugan o inte hemma inte och du tvättar ju hemma du mest iaf :) En riktig ha det bäst kraaamis med svalkande värme för dig min vän o till dina goa mä förstås :D

    SvaraRadera
  3. Finns ingen tumlare i den allmänna tvättstugan heller här tyvärr :( Ute var det riktigt skönt! Var precis till kiosken och postade ett brev ....

    SvaraRadera
  4. Tumlare eller inte,så får du en värmande o go kraam, så att du har det bara bäst :D

    SvaraRadera