Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 7 maj 2010

Valnötter o halloumiost

Dagens kraftgivande änglakort blev:
Clairaudience
Var uppmärksam på dom kärleksfulla råd, som kommer 
från mina guider
från mitt inre och mitt sinne
och från andra personer 
ikring mig:)
Ärkeängelns Zadkiel

Tackar ödmjukast för det vackra och "påfyllande" guidande kortet :)
Jag har försökt vara mottagande o lyssnande idag,
försökt att låta Zadkiel hjälpa mig :)
Kortet är till för er alla,
hoppas jag att ni förstår :)

Idag har jag tvättat igen, kläder denna gång, orkade inte i tisdags när
jag tvättade sängkläder, handdukar, osv.
Alltså 60 gradiga maskiner, idag var det lugnt, 
bara en 40 gradig maskin :) 

En promenad ner till FK som tog ca 50 minuter, för dom har flyttat
FK till andra sidan sta'n :(  men motion ska ju va' bra, 
så jag tog det som en motionsrunda :)
Kom 1 minut för sent till banken, lååååst :(
Får välan fixa det på månda' istället :/

När jag satt i busskuren och väntade på bussen hem, så hörde jag 
en välkommen röst: "Ska du åka hem?"
Det var min pojk, som precis fått syn 
på mig och kikade in i kuren :)
Vovvsan var också med 
förstås, blev så glad att
se "mamma" :D 
Puss på dig, 
för du är så
go :D 

Nu är kläderna på balkongen och försöker bli torra,
är ju så skönt att torka tvätten utomhus,
luktar såååå gott då :)

Jag gick in på en "invandraraffär" och köpte halloumimiost och valnötter, ska bli gott till helgen, kanske till pasta och ugnsrostade tomater :)

Trött och nöjd efter tvätt och promenad osv som jag hunnit 
med idag, så nu är jag värd att bara ta de lugnt, eller :)

Kraaam på er alla och ha de bäst

4 kommentarer:

  1. Visst är motion bra men man önskar ju att myndigheter och liknande skulle finnas på nära håll när man måste besöka dom. Nåja, du kan ju vara nöjd med promenaden i alla fall! Själv håller jag på att tvätta och ska ut igen på en promenad. Solen skiner, men det blåser lite kallt... Önskar dig en härlig lördag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Gnisselost :-) Dee e gott!!! Med valnötter ännu godare! Här tvättas det också för glatta livet....Mest hästutstyrsel *L* Ha en skön kväll/U

    SvaraRadera
  3. Ja, så är det min vän på finska Gränsen, motion är bra - och snart så får jag ju hit min motionskompis också, verkar de som :) Tvättdag här med och kyligt här med, trots sol. Varm kraam o en härlig fortsättning på helgen till dig o dina goa :D

    SvaraRadera
  4. Gnisselost, fniss :) Nä, inte den här inte. Var köpt som sagt i en "invandrarbutik", så den var såå mjuk o go, åt den både "rå o kall" och tillagad i maten igår :) Hu, så jobbigt, hästutstyrsel, är det filtar, sadlar osv, då har du kämpat på min vän :) Ha de bäst du också min vän på öa, mä vovvsen :)

    SvaraRadera