Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 14 juni 2010

Min sönda'

Igår kom jag knappt in för att skriva, jäkla nät, så håll nu  tummarna :)

Gårdagens ängel och kort som var med mig var Uriel: 
You know what to do, 
Du vet vad som som ska göras :)
Budskapet var: Lita på mitt inre kunnande och agera utifrån det utan tvivel :)
Tack Uriel, det gjorde jag, tror på vad jag kan o känner innifrån :)

Igår hade jag vovvsabusan, som ju sovit över från lörda'kväll. Hon är ju bara såååå go, social, charmig och vill vara med - hela tiden. Med huve på sne så lyssnar hon på allt jag säger och gör :)


Vädret var ganska så fint så gott som hela da'n, men framåt kvällen, då husse kom, så började det att vräka ner. Den svenska sommaren i ett nötskal, alltid ett paraply med, som säkerhet, trots blå himmel :)


Igår åt jag en god rawfoodsallad till lunch med turkisk yoghurt till, så gott :)  Till kvällen blev det pasta med wokad paprika, spenat, lök, tomat o qournfärs, som fick puttra i lite goan grädde - mums smakade det :)


Jag handlade hem bl a sparris igår när jag o min  pojk for och handlade - och en jättevattenmelon förstås :)
Massor av rotsaker o grönt, spännande tomater i olika färger o storlekar, även krossade med rostad vitlök :)


Idag är vädret grått och jag ska samla kraft nu för att ringa idioterna på FK . . .


Kramis så länge från mig i Viken

2 kommentarer:

  1. Skönt att du får hjälp av sonen ibland när du handlar. Det är tungt att bära inköpen av all frukt och grönt och rotsaker! Men det är ju helt rätt att han hjälper dig med det när du hjälper till med lalla Fly ;-) Tjänster och gentjänster! Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja dom är tunga - och speciellt - vattenmelonerna :) Jag har ju en dragväska oxå, så jag klarar mig ändå :) Fly kommer hit på torsdag morgon (ca 05.30) och kanske imorgon mä :) Ha det bäst du också min vän, stor kram på dig från mig :D

    SvaraRadera