Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 14 juni 2010

Hjälp, sabotage . . .

Nä, så trist. Nu har funktionerna "försvunnit" från min blogg. Hur sjutton kan nå't så'nt hända?
Men förstås, jag kan ju allt, fniss :)
Ni får ha överseende med det här inlägget. Kanske nå'n kan tipsa mig hur jag ska göra :)

Jag har alltså bara: B (fet stil) Kursiv stil, ABC, Länk och citat (som ser ut som 2 skorstenar på en fabrik . . . Hör ni hur "teknisk" jag är, fniss :)

Dagens ängel blev Raziel: Take back your power (Ta tillbaka din makt) Och det är precis vad jag tänker göra - eller alla redan har gjort :)Ingen ska norpa min kraft någe mer, aldrig i världen . . .

Jag har insett att det aldrig är för sent att börja tänka på sig själv - också, vi bör även måna om dom i vår närhet som vi vill måna lite extra om :)
Men för att vi och våra nära ska må bäst är det bra att även tänka på oss själva och ge oss själva näring och påfyllnad av goa energier :)

Jo föresten, jag har pratat med en av idioterna på FK idag. Hon suckade o stönade i telefonen och verkade tycka att jag ringde helt i onödan . . . "För jag hade ju bara fått informationen om hur stor sjukpeng jag får i framtiden och SE'N så får jag veta hur mycket (eller om) jag får i bostadsbidrag" (eller tillägg, eller vad dom kallar det för).

Jag har aldrig pratat med nå'n mer ointresserad myndighetsperson i hela mitt liv och hoppas att jag aldrig mer behöver göra det. Har dom inte betalt för att hjälpa oss, när vi undrar över nå't??? eller är det bara jag som missuppfattat det hela och är "knäpp" i skalet???
Så den här månaden blir tuff den - ekonomiskt, hugaligen, 2 hyror att betala + leverantör och andra räkningar - med inga pengar alls . . . Jag har ju hyran på salongen också, som jag delar med min kollega . . .

Busslinjen här från mig är också indragen fr o m idag, så jag stog där och väntade, tills jag tittade lite noggrannare - och såg - att tidtavlan var borttagen - och mindes - att fr o m skolavslutningen skulle "min buss" dras in . . . så dags att komma ihåg det då :)

Jag fick mig en promenad då ner till centrum, för jag var tvungen att ta bort en larmanordning på en BH som den "slarviga" expediten glömde ta bort (larmade inget alls föresten) och så byta en topp till mindre storlek . . . Se'n till affären för att kolla efter avocadon (för hårda) köpte: mungbönor, fruktjuice från Saltå kvarn, cachewnötter, Kamomillte och Citron o fläderte.

Hoppas att ni orkar läsa detta, trots att jag inte har alla funktioner . . .
Försöker att spara nu, håll tummarna :)

Ha de bäst and take care :D

2 kommentarer:

  1. För mig ser texten ut precis som vanligt! Blir det kris med pengar kan du ringa och prata med hyresvärden och be om att få betala in (delen som gäller bostadsbidraget) senare = när den kommer. Nog brukar dom acceptera det när man normalt betalar i tid! Och så betalar in resten när pengarna kommer från FK. Jag kom på igår efter att jag kom hem att jag måste också ändra en av besökstiderna till sjukhuset p.g.a. sommartidtabellen. Jag ska ringa idag när dom öppnar och hoppas jag får den tiden ihop med någon annan besökstid så jag slipper fler resor än jag redan måste göra. Önskar dig Lycka till med allt! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja texten blir densamma, men jag kan inte förändra den med hjälp av funktionerna, som försvunnit bort :( Tack min vän, ska jag göra :) Jäkla bussar som ändrar tider under sommaren, men "min" f d buss verkar helt ha upphört, tyvärr :/ Kram med kraft, ljus o allt bäst för dig med dina sjukhusbesök osv, hoppas att du slipper dom snart :D

    SvaraRadera