Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 21 juni 2010

Både ris o ros :)

Bostadsbidraget har gått igenom, iaf för den här månaden, tror att det kommer att funka även ett tag till - yipppieeee :) ringde FK och fick en trevlig person på tråden den här vändan (verkar också finnas, ler) eller så beror det på vilka meddelanden vi får :) Nä, en del är födda snorkiga och går inte alls att prata med där, även om meddelandet är positivt, så är de . . . Men glad är jag iaf. Så nu är jag glad o tacksam över att kunna betala mina räkningar i exakt tid och kanske kunna göra nå't trevligt också . . . är inte jag van vid :)

Jag har inte hört nå't nytt om min sons bil, som blev snodd, natten till lörda', så jag håller fortfarande alla tummar och tår jag har att den ska komma felfri, hel o ren . . . Men tror vi på det då? Är inte så stor chans tror vi, eller hur - men hoppas kan vi alltid - jag försöker att se bilen så som jag hoppas: hel o ren, felfri (kanske nytvättad) med ett kort om ursäkt och tanken full av soppa :)

Jag tar ju änglarna till hjälp, som ni säkert har förstått vid det här laget . . . Jag vet att dom jobbar för fullt med att hjälpa min son, så att det blir så bra som det bara kan :)

Dagens ängel är suverän på att hjälpa och det är Michael med kortet: You are safe (Du är trygg) Han hjälper mig och oss alla att få bort dom låga energier, som så lätt kan gripa tag i oss när vi som minst anar det - men då kommer vår Michael till undsättning :) Har han gjort för mig idag :)

Trots det blev det trist idag ändå, när jag berättade för en väninna om bilen. Då gick hon i taket och sa att jag inte hade rätt att döma dom som snor bilar, för dom kan vara sjuka osv. Hon har själv problem med sin son och tror att vi alla ska leva och tänka som hon gör, men jag kommer aldrig att ställa mig på en brottslings sida - annat än skicka kraft till dom och hoppas att dom ändrar sitt beteende och förflyttar sig till den "lagliga sidan" :)

Nu har jag släpat hem flera ton mat igen, vattenmelon borde heta blymelon istället :) vitkål, tomater i alla färger o storlekar, salladslök, jordgubbar och annat smått o gott - och tungt :/
Blev en hjulväska o 2 lättare kassar. Resultatet blev ömma armar, ben o blåsor under fötterna :/

Ha det bäst ni alla och tack för att ni finns för mig, när det är jobbigt och så :D

3 kommentarer:

  1. Ja, tyvärr trots ljusa och positiva tankar så går det inte alltid så som man vill... Det är ju dess värre så att när det dröjer innan man hittar bilen är risken stor att den inte hittas "nytvättad och fulltankad"... Men man kan ju alltid hoppas men ändå vara beredd på annat...

    Håller med! Man ska inte försvara brottslighet. Det är säkert tråkigt och tungt att vara förälder till människor som är ur kurs men inte tror jag att man hjälper någon genom att försvara dåligt beteende. Något sjukt är det väl med dem som snor bilar och gör annat bus...

    Låter som du har blåmärken både in- och utvändigt... nu kan det bara bli bättre... Ta hand om dig, med änglarnas hjälp! Varma sommarkramar från oss!

    SvaraRadera
  2. Självgivet är det rätt att döma brottslighet - oavsett om det skulle bero på olika saker. Dom som är "sjuka" blir inte friskare av att man alltid daltar med dom och hittar på ursäkter för det dom gör! Tvärtom!
    Visst kan det finnas förmildrande orsaker till vissa saker, men nog har man rätt att bli arg när man förlorar något man jobbat för att kunna skaffa.
    Hur ilskna skulle dom själv bli av att bli av med sina egna grejor??? Jag håller tummarna för att allt ska lösa sig till slut!

    SvaraRadera
  3. Mmm och jag vet inte vilka "blåmärken" som gör mest ont :/ Ja, jag vet att det nog inte är och blir så . . . men det gör mindre ont att tänka på det positiva sättet :)

    Nä, vi kan inte dalta med brottslingar, då växer dom aldrig upp o få lär sig hur samhället o livet funkar!

    Tack för ert stöd o era varma ord mina vänner :) Med er o änglarnas hjälp, så klarar jag det här :)

    Solig sommarkraamis från mig i min Vik :D

    SvaraRadera