Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 25 juni 2010

Glad Midsommar :D

Jag hoppas att ni alla haft en skön o glad midsommar och att även fortsättningen på kvällen blir fin :)

Här i Viken har det varit mulet mellan 1 och 4 ungefär, men se'n så ploppade solen fram igen och värmde nästan för mycke, när jag o Fly var ute o rastade oss :)
Skönt med en sval kväll i midsommartid är det :)
Tur med vädret - här iaf, men solen höll sig nog borta under midsommarfirandena här i Viken, som brukar börja vid 2, tror jag . . . var så länge se'n jag var på nå't firande som kommunen anordnar :)

Jag o Fly hade våran egen midsommar vi, med torkat kycklingbröst o smarriga hundkex till henne och god midsommarmat till mig: färskpotatis med kronärtskocka o beanaisås skulle det ha blivit och en smarrig vegeschnitsel med lök som fick puttra i god grädde med 4 sorters ost, så gott så :)

Men kronärtskockan har jag bara kvar buljongen efter, för den gick inte alls att äta, trots att jag kokade den efter alla konstens regler. Bladen var stenhårda och själva hjärtat var alldeles grått (som en gråsugga ungefär) såg inte alls aptitligt ut alltså om jag säger så :)
Så det blev allt det utan kronärtskocka, som jag tänkt droppa över god beasås . . .
Till kvällsmat gjorde jag en sallad på halloumiost, små mini plommontomater, babyspenat, vitkålsblandningen som var kvar, med linfröolja o balsamikovinäger över, så gott :)

Jag har vovvsan till imorgon eftermidda, för husse är i Järbo o firar midsommar, som sagt :)
Men jag har så gärna den här gogumman, som ligger här på soffan bredvid mig nu och gnager på sitt mumsiga hundben :)

Midsommarens ängel blev Uriel med Claircognizance (andlig kännedom) som säger: Var uppmärksam på tankar och ideer som kommer till dig, för dom kan vara besvarade böner :)
Så fint :) Tack Uriel . . . Och den av er som känner för lite extra kraft från Uriel, så varsågod :)

Nu vill Vovvsan ut på en prommis verkar det som, så vi hörs senare . . . Kraaamis på er en stund :D

Hemkommen igen, så skönt när det var svalare ute :)
Jag bara älskar dom sköna sommarkvällarna, att vara ute o gå eller sitta på min sköna balkong, eller vid nå'n vacker sjö. Bara njuta av att finnas till och bara vara :)

Nu ska jag äta upp dom sista gubbarna tillsammans med ett gott te :)

Gokväll o ha de bäst :D

2 kommentarer:

  1. Önskar er en härlig Midsommardag! Här har dom lovat molnigt och regn om vartannat, men vad tror du vi har??? Brinnande SOL!!!
    Ingen chans att försöka vara ute för jag har redan huvudvärk fast jag har persiennerna nere och fläkten på och dricker massor av isvatten!
    Flyttjobbet går inte alls framåt och det irriterar mig! Men det är ju roligt att dom som gillar sol kan verkligen njuta av sina lediga dagar på stränderna! ;-) Kan du skicka info om den där "Virvelvatten apparaten" till min mail så jag får läsa lite mer om det? Krama Fly från mig! KRAM

    SvaraRadera
  2. Det vädret har varit här, men med het sol också emellanåt, som just nu skiner så fint igen :)

    När vädrets makter "slåss" om vem som ska vinna, DÅ får jag värk o känner mig helt bombad :/

    Fly har åkt hem med husse för en stund se'n. Hon har varit sååå go, men jag fick så'n värk i min höft av nå'n konstig anledning (hela högra sidan ur gängorna) så det var skönt att det bara blev en promenad med värk (den på eftermidda'n) innan husse kom och tog över henne :)

    Ta det som det funkar med att plocka o få allt på plats, planera med ögonen en stund, så att allt kommer dit det ska, så behöver du inte möblera om flera gånger :)

    Ja du, semestervädret är väl inte så tokigt här heller, men du har nog haft bättre s k semesterväder skulle jag tro :) hela juli är ju kvar och första hälften av augusti brukar ju också vara så fin :)

    Jag ska kolla på några sidor med info om det "magiska" vattnet, eller apparaten rättare sagt, finns ju både på svenska o engelska o ibland går det att översätta engelskan :)

    Ha det bara bäst och bada bassäng så ofta du kan, för att svalka av dig :)

    Midsommardagskraaamis på dig från mig :D

    SvaraRadera