Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 10 november 2010

Halkigt o oro o skäms :/

Nu är vintereländet här, vare sig vi vill ha den eller inte . . .
Jag vill det - inte . . .
Halt o jäkligt och - kallt, birrr :/
Massor av kläder som måste tas på - mysse, varma vantar, sjal å extrabyxor o varmare stövlar :/
Tur att jag inte har småbarn längre, för då var det ett himla bylsande mä kläder o galonisar, puhhh. När dom väl var klädda - så var det nästan dags att ta av dom igen, för att gå in och laga mat - minns ni :)
Även om nu nå'n gillar detta fenomen med vår kalla o bistra o kämpiga vinter, så måste väl dom flesta erkänna att det ju ÄR lättare under den varmare årstiden :)

Jag var orolig för min son igårkväll ska ni veta, som jobbar eftermiddagsskift. In till Verket var det väl kanske inte så kämpigt - men se'n så skulle han ju hem också - till Järbo - i detta vansinnesväder som var igår. Mitt vardagsrumsfönster är fortfarande isigt o prickigt efter detta kaosväder!!!! :/ Men han åkte aldrig hem utan stannade hos pappa sin, där även busan var, skönt för ett oroligt mammahjärta dä :)
Väntar föresten på den där busan nu jag, men hon kanske inte kommer, utan blir kvar hos sonens pappa även ikväll. Men då blir det en uppsträckning igen käre son - du måste lära dig att informera mamma och tala om förändringar!!! :)

Nu är det dags att fixa käk - och hörni - fläkten är lagad nu - och låter inte som en traktor, så skönt :D
Ooppps . . . kollade på mina tidigare inlägg och jag hade tydligen inte berättat om mitt haveri med fläkten :/ En kille bytte lampan i den och jag gjorde rent den. När killen hade åkt iväg knäppte jag på fläkten - och - fllbbbbbbkkkkkk - lät som, ja jag vet inte va'!!!
Men JAG hade kommit åt nå'nting därinne (nå'n röd plast) som tydligen inte ville det - häpp :/
Felet var fixat på ca 1 minut, men jag tycker ändå jag - att HAN skulle ha kollat fläkten innan han gick, eller? . . .

Ha det bäst och var rädd om er där ute i halkan - broddar på :D
Kramis från snöiga Viken o mig . . .

2 kommentarer:

  1. Buurr, du har fått riktig vinter du....Här kom det som regn på tvären :-/

    SvaraRadera
  2. Japp - här är det - vinter, både på längden o tvären, ingenting att fundera över :/
    En av oss två här älskar den här årstiden - och om jag säger så - att det är inte jag - utan en busa på 4 ben :)
    Jag säger också burrrr!!! :/
    Under sommar o höst får jag gå till ishallen, för att hon ska få hoppa av sig i snön som dom lämpar av där utanför :)
    Men regn är burrigt det också, fy bubblan för den här årstiden, varför ska den finnas?
    Puss o kram på dig o dina lurvs
    från mig o Fly i vinterViken :D

    SvaraRadera