Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 12 november 2010

Förlåt mig alla :/

Jag måste nog tänka efter lite, inte alltid vara på G för hälsa o välmående, har nog blivit en "yrkesskada" eller nå't :)
Men hälsa har ju blivit och ÄR ju ett stort intresse för mig.
Från början var jag ju TVUNGEN att ändra på mitt liv under mitten av 90-talet, annars hade det inte funkat alls för mig. Då hade jag blivit en "grönsak" på långvården eller på nå'n annan instutition och inte klarat nå't alls - knappt kunnat sköta mig själv antar jag, hemska tanke :/

Jag var helt utbränd, för att jag inte tänkt mer på mig själv och vad JAG mådde bäst av eller klarade av. Är faktiskt född med begränsningar, men har trots det jobbat på - och ibland mer än alla helt friska personer också. Det funkade inte så bra, men okej i början funkade det ju, eller så blundade jag . . .
Alla tecknen fanns ju där: övervikten (smala ben o höfter, men rund om magge, haka o gäddhäng), tröttheten o stressen (tyckte aldrig att jag dög eller hann mä) (trots att jag hade ca 4 jobb på samma gång), orolig mage, värk både här o där (som vandrade runt liksom) osv osv i all oändlighet samt allergi o överkänslig för nästan allt . . .

Det är ju därför jag är så oerhört tacksam och glad över att kunna styra mitt mående och ork själv (genom mina hälsokunskaper) - och jag vill aldrig aldrig aldrig mer hamna där igen - där jag frossade choklad o glass, full fart men ingen träning för övrigt, där jag nog trodde att jag nog inte var värd att ha ett bättre liv!!!

Det är nog därför jag är så "På G" och är så taggad att lägga mig i, när jag ser att nå'n som jag bryr mig om, lever som jag gjorde - DÅ :)

Så ta inte vid er på fel sätt, bara för att jag är så taggad och kanske blir lite FÖR ivrig i att pracka på er mina tankar osv . . . Alla måste vakna upp själv och inse att livet är för värdefullt att kasta bort på olika slag av beroendeframkallande "droger" :) Kan vara nå't så "oskyldigt" som choklad o godis - som faktiskt är lika beroendeframkallande som nikotin i vissa fall . . .

Jag ÄR så tacksam över mitt "nya" och hälsosammare liv, som jag aldrig aldrig aldrig vill byta tillbaka till mitt gamla liv . . .
MEN jag inser att jag kanske måste dämpa mig i min iver att mässa om hälsa, för alla måste vakna upp själv - vara i rätt fas i livet för en förändring, som kräver kraft, inspiration o energi.
MEN - då får vi tänka att vi får tillbaka så mycke go och kraftfull energi, som vi aldrig haft tidigare - och som vi DÅ aldrig vill byta ut mot våra "gamla liv" igen - ALDRIG . . .

Hälsokramen från mig till er alla
från mig som iaf ska försöka att vänta på att bli tillfrågad innan jag börjar mässa igen :D

8 kommentarer:

  1. Det är väl så när vi blir "frälsta", vi vill frälsa andra...... Så småningom så kommer man just dit du är....Alla har sin livsresa och tar till sig sitt "rätta", hittar sin väg när tiden är mogen.
    Kramen /U

    SvaraRadera
  2. Tack du goa på öa :)
    Jag har ju "varit på" dig också mä mina så att säga välmenande råd, hm :/ Sorry . . .
    Det är ju så - att när tiden är mogen - DÅ kommer man med frågor och är redo för den positiva förändringen :)
    Hälsobringande kraamen på dig o var rädd om dig min vän på Öa + lurvisarna mä :D
    Från mig i numera regniga Viken, men mä snö kvar - ännu :D

    SvaraRadera
  3. Haha!! Hellre frälst med joniseratvatten än med 3 GLAS vin /dag ;-)

    SvaraRadera
  4. Japp :)
    Men ett läskande glas Rosita under en varm sommardag eller så är inte dumt :)
    Ha're bäst o kraaam :D

    SvaraRadera
  5. Inte behöver du väl be om ursäkt för vad du skriver i din blogg! Du har väl rätt att berätta precis vad du tycker om eller inte. Sen är det ju upp till var och en hur man vill leva sina liv! Ingen Rosita för mig i alla fall *URK* Men smaken är som baken - sägs det *ler* KRAM

    SvaraRadera
  6. Nä, jag kanske inte behöver be om ursäkt vad jag skriver på MIN blogg - men när jag svarar på nå'n annans blogg, kan jag ju kanske dämpa ner mig något, kanske :)
    Jooo, ska det va' nå't mä alkohol när det är jättevarmt, då blir det Rosita eller jordgubbsvin :)
    Annars finns det ju massor av alkoholfritt oxå, om inte så mitt rena friska goa vatten :)
    Tack för att du hörde av dig min vän, hoppas att ditt datorkrångel är över nu (för alltid)
    Värmande kramen i snöblasket som vi har här iaf, uschamej :D

    SvaraRadera
  7. Vännen i Viken Du behöver inte be om ursäkt
    Jag förstår att du vill dela med dig av det goda och jag har även förstått att du mått Fruktansvärd dåligt
    Va den du är min vän
    Många varma kramar från mig Marie

    SvaraRadera
  8. Tack du vännen i E-tuna :)
    Ja, vi är väl som vi är, svåra att ändra på kanske, men ibland så kan vi :)
    Jo, du har så rätt så, men nu är det andra bullar o annat mående som gäller - häpp :)
    Du o ni får val ta åt er det ni orkar o känner för, så blir ingen missnöjd :)
    Varma kramisar på dig mä
    från mig i Viken :D

    SvaraRadera