Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 8 november 2010

Stadigt nedåt och snö

Månda' igen och ny vecka, snart mitten av november - och kallt har de blivit, brrr :/ Men så länge solen är kvar, får vi kanske inte klaga för mycke iaf, eller hur :)

Jag kämpar på med min viktminskning för att må så bäst jag kan - och det går åt rätt håll :)
Idag stannade vågen på 66,8 kilo :) Det är ju minus drygt 6 kilo se'n jag började nu efter sommaren :) Är jag ju ganska så nöjd med, men jag ska ner till 54/55 kilo, för att känna mig nöjd och då är jag ändå inte ikapp enligt mitt BMI, men det sk...er jag i :)
Omkretsen minskar också lika stadigt, skönt dä :) Ca 1 dm minus där från i somras, ler :)
Jag äter ju ganska så vettigt - men gott :) Mycke grönt o groddar till maten, som kan bestå av mustiga soppor, omeletter, grytor, fisk (och kyckling ibland) :) Fullkornspasta och mycke rotfrukter :)
Jag tränar på Putte varje kväll nu, ca 30 - 45 minuter - och det ger nog resultat det också :)
Sitter jag i soffan för länge utan att ha tränat, så blänger han på mig - är då "tvungen" att ta mig en stund tillsammans med honom, så att han inte känner sig övergiven, ha ha :)
Mitt joniserade basiska fräscht rena vatten bränner ju fett också - och har naturligtvis hjälpt mig på vägen - tack vattnet för det :)
Och - Tack o lov för dig Anna, som så driftigt ordnade en viktpeppargrupp här på bloggen :)

Nu ska jag fixa till mig, så att jag är klar när min son o busan kommer och hämtar mig om ca 1 timme :) Vi ska iväg och handla lite tunga prylar - och då är det skönt att få bärhjälp o skjuts tycker jag :)

När jag var ute o gick igår, såg jag en märklig syn :) Några barn saknade visst snön, så dom hade antagligen åkt till Jernvallens snöhög (från ishallen) och hämtat hem snö till en liten pulkbacke :) Så dom lastade och bökade med snön från bilen (verkade va' lastad bara i bakluckan i kombin, men roligt verkade dom ha :)

Kyligt här, har varit flera minusgrader tidigare i morse, men nu är det liiite varmare :)
Solen skiner och himlen är blå - trots november - visste är det skönt :)
Kram på er så länge
från mig i soliga Viken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar