Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 28 november 2010

Min 1:a advent :)

Jag har haft en lugn 1:a advent här hemma :)
Under min varma goa pläd kollade jag igen "Så mycket bättre" på 4:an igen, var lite lat :)
Ljusen var tända - jag drack gott te: Yogi Sweet Chai, med kanel o ingefärssmak :)
Jag hade dessutom i extra bitar av färsk ingefära och torkade nypon, blev sååå gott :)
Ingefäran o nyponen fick puttra en stund, ca 10 minuter innan tepåsen fick hoppa i och plattan stängdes av o kastrullen drog jag åt sidan, så fick teet dra i drygt 5 minuter :)
Mmm, smakade advent o jul, gjorde mig kraftfullare, men också lugn o harmonisk :)
Nu var det ett tag se'n jag drack te - och det beror nog på att jag dricker mitt joniserade vatten o har inte lika stort behov av annan vätska numera :)
Jag har gjort te flera gånger, men det har inte blivit av att dricka - så då har jag välan inte behövt te just då, kanske :/

Det ser faktiskt väldans jullikt ut ute med all denna snö, som hänger från taken - idag har faktiskt solen tittat fram en liten stund, skönt :)
En promenad fram o tillbaka till affären har det blivit, under tiden som solen var framme o då träffade jag jättetrevliga människor, som verkade vara lika glada som jag över solen :)
Framför allt så behövde vi ju inte plumsa fram idag, plogat ganska så bra överallt faktiskt :)

Jag har ont i min högra fot, måste ha trampat snett när jag plumsat fram i snön i fredags eller i går, men det brukar ju gå över :)

Jag har pratat med mina "ungdomar" idag.
Min son har problem med bilen som inte vill starta :/
Hoppas han fixar det, får nog hjälp av sin pappa tror jag :)
Han har ledig vecka, så då tänkte jag lura hit honom, för att få en liten hjälpande hand med så'nt som jag vill ha ner till källaren o handla tunga grunkor osv :)
Jag får "muta" honom mä goan mat o kanske nå'n god chokladbit :)

Idag har jag ätit så gott :)
Grönkålssoppa till förrätt o krämig laxpasta till huvudrätt, nötter o mandarin till dessert med en liten kesoklick :)

Önskar er en skön o vilsam helg, så här i advent o väntans tider :)
Benen högt o BingoLotto på kanske, tända ljus osv :)

En värmande adventskram
från mig i min snöiga Vik

2 kommentarer:

  1. Är tillbaks! Lämnar tassavtryck! Önskar en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Välkommen :)
    Tassavtryck är alltid välkomna :)
    Värmande kram i Vintriga Sverige :D

    SvaraRadera