Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 26 november 2010

Överraskning :D

Idag ni så har det varit och är väder som heter duga :(
Snön far o flyger runt i virvlar o bara älskar att piska mig i ansiktet, gaaaahhhh!!!
Och mitt i det eländet var jag tvungen att GÅ ner till centrum o banken - men jag tog bussen hem - och som konstigt nog var i tid också, trots oväder??? :D
Snacka om snö - och snacka om blåst - jag hade istappar från sjalen o ner på pannan, gaahhh :(
Men jag tog det som en promenad - och jag försöker ju att komma ut lite varje dag, för då mår jag ju bättre än om jag bara sitter inne o hänger :)

Jag trodde i min enfald att jag inte skulle behöva ut något mer idag, men då hade jag inte räknat med min son - som var sugen på att gå ut med kompisar o ha kul . . .
Han ringde på väg in till Valbo - och jag sa: Oj, Valbo, skulle ju JAG också varit mä, för att kolla på en köksmaskin med mixer. Men då sa käre sonen: Jag kan kolla och se vad som finns".
Snällt sa jag, men du kanske inte vet vad jag kräver av en köksmaskin.
Ja, ja, sa han - Vi hörs se'n" . . .

När han kom - håll i er nu - så hade han med sig . . . EN KÖKSMASKIN . . .
Jag blev sååå glad - med mixer och allt - jag tror att den blir bra - den är så fin, alldeles ny och fräsch, jippiiiieeee :D
Och jag behöver inte betala allt heller, skulle liksom va' en julklapp också, kul :D

Så nu ska det strimlas, hackas o mixas - var så säkra på dä - jippieee så glad jag är :D
Men då får jag ju som kompensation gå ett par rundor med busvovvsan också, hm - kanske värt :)

På tal om det så ska vi nog ut nu på sista rundan i snöyran - bara en kort runda :)
Se'n är det natti natti - och jag hoppas att hon kommer att sova i natt, för ibland är det roligare att kasta bollar osv istället, hm . . . :/

Ha en skön fortsättning på fredagskvällen o en skön o vilsam 1:a adventhelg mä
önskar jag o Fly

6 kommentarer:

  1. vadå gå till Banken det kan du fixa via telefonbanken Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Jag veet min vän i E-tuna, men det var nå't som jag var tvungen att fixa personligen :)
    Och idag du så ska det testas köksmaskin :)
    Ratta lugnt o gå försiktigt, är rädd om dig :)
    Varma o beskyddande kramen
    från halkiga o Vintriga Viken :D

    SvaraRadera
  3. Du verkar bo på fel breddgrader (?) för här uppe har vi haft hur fint som helst! (Eller är du för kräsen????)
    Ja, alltså visserligen hade vi ca -15 grader, men vi kan ju inte klaga på en sådan temperatur i november! Vi har varit i "tantgäng" ute på IKEA m.fl. ställen och haft riktigt kul idag! Hur som haver; ha det bäst! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag bor nog på fel ställe, vÄrkar de som, för här har vi inge finväder alls inte :/
    Snön yr och dom hinner inte skotta :/
    Det är halt och snön fastnar i håret o sjalen som istappar :/
    Och det är inte det jag längtar efter, om jag säger så :(
    Kaos ute i trafiken, vägarna yr igen o det är kanonhalt under :/
    Men vilken tur för dig att DU har haft en härlig dag med "tanterna" o bättre väder (trots jättekallt) för det är du bara värd :)
    Se'n har jag haft Fly här till ca halv 3 och hon bara älskar ju all snö, så det rycks o hoppas o skuttas, så jag får lite ont tyvärr, hm :/ Men hon får sitta o skämmas o så går vi en bit igen, sitta - gå - sitta - gå med kort koppel. Hon blir ju helt salig av all nysnö som vi pulsar fram i, hon är bara sååå glad :)
    Ha det bäst o njut av ditt bättre väder o av minnena av din härliga dag :)
    Kramis mä allt bäst från mig NU :D

    SvaraRadera
  5. Du, ta och skicka Fly till mig ett tag så ska hon få springa i snön - fritt! Hon skulle nog lära sig att följa efter med lite Frolic i fickorna... :-) Hundar behöver - som sagt - fasta regler men även frihet (under ansvar) Det är den PSYKISKA styrkan som hundarna "lyssnar" på - inte den fysiska! Jo, vi hade en härlig dag med precis lagom kyla och trevligt sällskap! Kram och en trivsam helg till dig!

    SvaraRadera
  6. Joodå . . . Hon får gå lös - mä sin husse, men inte mä mig, litar inte på hennes "krafter" o nyfikenhet på allt o alla :)
    Det uppskattas ju inte alltid om hon kommer fram, då hon är så pass stor :/
    Frihet under ansvar är alltid bäst, håller mä :)
    Vilken härlig dag du fick med dina kära o det är du bara värd tycker jag :)
    Värmande kramen från Galna Vintriga Viken :D

    SvaraRadera