Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 5 november 2010

Utrymme och förändring

Idag tar jag mig en hemmadag, fixar hemma litegrann, har ju halkat på efterkälken litegrann :/
Jag vill ha lugn o ro ikring mig idag, måste ladda mig o mina batterier - känner jag :/
Jag har ju lite "problem" att lösa, men det går nog, för ingenting är ju omöjligt, det omöjliga tar ju bara liiiite längre tid - häpp :)
Solen skiner idag och himlen är blå, med några vita moln - i november!!! Visst är det skönt :)
Nog med regnandet nu, eller hur . . .

Jag har litegrann att fundera över, måste se till att få kraft igen. Nå'n form av förändring måste det bli, men vilken vet jag inte - än . . .
Jag känner bara att nu bör jag stå på mig och lyssna på vad JAG vill - och då tror jag att allt löser sig till det bästa - för mig - och för alla andra ikring mig . . .

Så det kommer att bli en funderardag i tankarnas värld, där jag fixar hemma, går ut o går, tränar, duschar i min sköna rena o klorfria SPA dusch med Chansons duschfilter (från H2Origo, vattenfirman), byta mina kuddar osv till "vinterkuddarna" i soffan. Gardinerna är ju bytta till mina putsade och tätade fönster, så då behövs det byta kuddar mä, men jag har inte orkat - än :)

Jag kanske slinker ner på salongen en liten stund, men - jag vet inte - än . . .

Ha det bäst ni alla med dagens tankeord som blir: Vi måste bestämma oss för att skapa utrymme och förändring!
"Mia Törnblom" :)
Passande, eller hur :)
Kram på er
från "mig"

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna för din återhämtning av krafterna och för en förändring i ditt liv! Hoppas allt går bra! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack min vän, alltid gott med en varm kram :)
    Nyss hemkommen efter en skön promenad i solen. Jag mötte så många trevliga personer, kanske blivande vänner, vem vet - som blev bombarderade av mina visitkort om hälsa :)
    Hu, så hemsk jag är, stoppa folke på dette vise, men idag var dom intresserade av en hälsosam höst o vinter - kul :)
    Värmande o soliga kramen till dig också, som jag hoppas fått bättre väder nu :D

    SvaraRadera
  3. Folk är/var nog glada över att "stoppas" på detta sätt :) Jo, Tack. Vädret är bättre. Inget regn just nu och -2,8 grader ute! Helt i min smak! Själv har jag precis suttit i telefon med kusinen som "rymde" till huvudstaden.... Skönt att höra att det går åt rätt håll där.... Jag håller tummarna för att du ska kunna skaffa ett boende med inbyggd salong! KRAM

    SvaraRadera
  4. Ha ha, så kan dom ju också ta det, du har humor du :) Idag verkade dom glada iaf, men en del är det ju - inte, hm :/
    Tack för du håller tummarna, då vet jag att det går bra för mig (skönt att det finns vänner)
    Dom får vi inte för många av, eller hur :)
    Kramis till dig så DU får ha de bäst NU :D

    SvaraRadera
  5. Ibland behöver man stanna upp ge plats för egna tankar och se till att få tänka dom klart utan yttre störningar.
    Hoppas du får en bra helg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så är det nog, du har så rätt Anna :)
    Ibland kommer vi till olika vägskäl här i livet och då måste vi välja vilken väg som ska väljas för framtiden :)
    Ibland väljer vi fel, men för det mesta tror jag att vi, genom att känna in, väljer den rätta vägen :)
    En varm höstsolig kraam
    från mig till er goa 2 :D

    SvaraRadera