Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 6 november 2010

Tack Anna

. . . i Värmland "anna-exlibris.blogspot.com - jag är", för att du tagit tag i vår viktiga peppande klubb, där vikten och hälsan står i fokus och som verkar avslutas med en Festernas Fest i sommar :)
Men då gäller det att kämpa - att iaf göra sitt bästa, men det vill vi ju, så ingen fara :)

Jag har då fått motion idag iaf och ätit ganska så förståndigt mä :)
Anledningen var förstås att jag hade min ögonsten här, Fly :)
Vi har njutit båda två av den fina soliga da'n som vi haft här i Viken :)
Det blev en 40 minuters promenad i morse och en 2 timmars mitt på soliga da'n och en snabb kiss o bajsrunda precis innan husse kom :) Jag kanske får låna henne varje helg och ha henne hela da'n, för jösses så skönt det var att komma ut idag :)
Går jag själv, så blir det max en timme, men när hon är med, så blir det lite andra svängar :)
Det ju trevligt att få prata med dom andra hundägarna också :)
Men tyvärr - Nå'n ledig och passande husse var inte ute idag - iaf inte på mina rundor :(
Kanske nästa gång hon kommer - så kommer han - Mr Husse med charm och tar mig med storm :)

Jag har ätit en värmande och jättegod soppgryta idag på: En halv stor burk så'na där "amerikanska krossade tomater med olika ostar i", fullkornslasagnette, brysselkål, lök, morot o röda linser, som rundades av med god Fond de Chief hönsbuljong, mmmmmm :)
En mugg kvar, vem vill ha? :)

Jag känner för att göra övningar ikväll och träna på Putte lite, bäst att passa på när jag är peppad och vill, eller hur :)

I morse var vågen nere på - 5 hg, hurra :)

Ha det bäst alla och kom ihåg att vi alla är olika gjorda och inte är stöpta i samma form :)

Kramis för en skön helg i hälsans tecken
från mig i soliga Viken :D

4 kommentarer:

  1. Vad KUL att du haft Fly hos dig igen! Det är alltid trevligare att gå ut med hunden än ensam... Du, sök inte efter kärleken/lyckan för då dyker den inte upp. Försök att fly den och den kommer att förölja dig! :D Så sägs det.. Om det stämmer återstår att se. Hurra för viktnedgången!!! Jag väger mig på måndagmorgnar men det varierar väldigt! Får se hur det blir nästa gång? Men jag önskar dig Lycka till med allt i ditt liv förståss! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, idag var det kul att ha henne, för hon blir bara mer o mer gosig o kelsjuk o lugnare - men fortfarande busig o valpig :)
    Jag sökte faktiskt inte efter Mr Husse ute där, utan tänkte på det efteråt - att tänk om :)
    Japp, nu är det järnet som gäller, men ingen Putte idag, tror jag :/ men imorgon så :)
    Lycka till själv, du simmar ju och bastar och har ju Rolle som träniskompis, du fixar det :)
    Peppande kraamisen med allt bäst NU :D

    SvaraRadera
  3. Jag pratade med sonen i dag om Hundar
    och talade om att när jag blir pensionär då tänker jag köpa mig en hund
    Den vill ut varje dag flera gånger

    SvaraRadera
  4. Åh, det tycker jag du ska göra mabno, för dom är ju så goa och lojala :)
    Alltid glada när vi kommer hem, om det så bara tagit 5 minuter :)
    Men jag som "farmor" har ju rätt att skämma bort Fly också, men med uppfostran inblandad förstås, naturligtvis, måste man för en trygg hund :)
    Blev din son glad över dina planer då? Visst blev han :)
    Och visst vill dom ut och måste ut i alla väder, men det är ett kärt "problem" :)
    Varm kram från mig i soliga Viken
    till den blivande hundägaren :D

    SvaraRadera