Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 23 november 2010

Varför bor jag här?

På Annas härliga blogg (anna-exlibris.blogspot.com) är det några som t o m vill ha snö på sin blogg och ber henne skicka länken till dom :/ Visst har Anna en jättefin blogg och så intressant och läsvärd,(besök gärna den) men vi har väl för sjutton nog mä snön utomhus, tycker ni inte :)
När jag måste ut har jag en varm sjal + min jättevarma vinterjackas huva hårt spänt runt huve, nya varma kängor på mig, så jag inte ska frysa, burrrr, inte min årstid det här inte :(
Det är ju inte klokt de här, vilken tid det tar att komma ut!!! Har jag busvovvsan så tittar hon på mig med huve på sne - undrar nog varför jag aldrig blir klar, ler :)

Ska vi ha en så'n här vargavinter nu då, ända fram till mars eller nå't???!!!!
Nä, jag vägrar, går i ide jag . . . ända till maj . . . tänk om jag kunde det :)
Hade min ekonomi tillåtit lite lyx, så hade jag bott halva året i varmare land, ingen tvekan om saken . . . Åh, så skööönt det skulle vara . . .
Jag ska sätta upp en lapp på kylen o skriva stort: JAG VILL BO I ETT LAND DÄR DET ÄR VARMT O SKÖNT - JAG VILL INTE BO I DETTA KYLIGA VINTRIGA ELÄNDE !!!! Tror ni att nå'n lyssnar då och förbarmar sig över mig :)

Jag ska tända mina ljus nu och kura under filten - MEN se'n har jag o Putte stämt träff under ca 30 minuter :) Det är så skönt att köra lite varje kväll och idag har det inte blivit nå'n promenad ute heller (av nå'n underlig anledning) :/

Nu tar jag fram dagens tankeord från Mia T, som passande var:
Vår tid är för värdefull att slösas bort på oväsentliga saker (som denna himla vinter då)

Ratta lugnt och gå försiktigt - Broddar på :)
Vintriga beskyddande kramen från - "mig"
Puss o kram

4 kommentarer:

  1. Helt enig med dig. Att halva året är vinter är ett slöseri av vår tid. Ska leta fram mina broddar nu.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror nog att vi även har mä Sigge eller hur, visst har vi :)
    Men snart är det advent o jul o nyår - och se'n så - inte långt kvar till våren :)
    Till dess så - tänder vi ljus o myser så gott dä går :)
    Värmande o peppande kraamisen så grejar vi det här :)

    SvaraRadera
  3. Jaa-a, tänk så olika vi tycker angående vissa saker ;-) Jag stortrivs i denna lite kyligare klimat och någon "vargavinter" finns ju inte i sikte - än i alla fall. Vi tar itu med den när/OM den kommer! Kylan dödar en massa basilusker och tar man sig ut en sväng varje dag håller man sig mycket friskare! Skulle bli mycket värre om det var varmt året om - tror jag! Och våren skulle ju inte vara något att längta efter heller då. Jultiden med alla tända ljus bryter fint den mörka hösten och strax efter nyåret börjar det ju vara ljusare igen och man börjar se fram emot våren! Seså, upp med hakan nu och tänk på hur bra vi har det! Omväxlande årstider och väderlek som man inte hinner tröttna på då det byts ut jämt och ständigt! Ha en skön väntan på 1:a advent! En varm kram får du på köpet ;-)

    SvaraRadera
  4. Jaha du goa Cia :)
    Dä var ord o inga visor dä, inte tal om nå annat dä inte :) Nä, vet du va', snön yr utanför, kors o tvärs, vet inte åt vilket håll den ska :(
    Men jag försöker att komma ut varje dag ändå, för då mår jag bäst :)
    Det är bara det att har jag behandlingar när det är ljust, så hinner jag ju inte få nå't dagsljus - och då får de allt va' för mig :/
    Men dä ä välan bara att spänna på sig huvan o hela arsenalen av kläder osv o ta sats för att komma ut :)
    Tack iaf för dina uppmuntrande ord, som värmer gott ska du veta :)
    Du har rätt, vädret o årstiderna varierar, men på det sämre vädret o bistrare årstiderna, tröttnar iaf jag fortare :)
    Nu tänder vi ljus o gömmer oss under pläden, varma o goa mår vi bättre eller hur :)
    Varma kramen på dig mä, för det är du värd :)
    från mig, din vän i Viken :D

    SvaraRadera