Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 30 januari 2011

Hej då januari :)

Helgen börjar lida mot sitt slut nu :)
Det bidde inget städ idag, men det är en ny dag imorgon ju :)
Men jäklar ja, imorgon ska det ju tvättas också
Och hinnas med salongen (jag är själv där under en dryg vecka nu igen)
Men sätter jag igång så går det ju så fort att få det blänkande rent,
därför att jag använder mitt högsta basiska vatten + mitt suraste antibakteriella vatten samt några droppar med god o härlig eteriska olja :)
Så när jag är klar, så doftar det såååå gott o både känns och ÄR sååå rent o fräscht :)
Jag har aldrig upplevt den känslan tidigare - oavsett om jag städat med BANG eller BOM eller Ajax or what ever - Och nu får jag sååå rent bara med vatten - utan städmedel :)
Gå gärna in på joniseratvatten.com så fattar ni vad jag menar :)
På h2origo.se hittar ni ett fantastiskt spaduschfilter, som förhindrar att ni får in klor osv i era lungor o i dom övriga organen i kroppen :)
När huden blir varm öppnas porerna och då slinker kloret lätt in . . . :(
Dessutom gör spaduschfiltret din hud o ditt hår mjukt o lättskött och förhindrar klåda osv :)
Och inte nog med det - vattnet ska ju drickas också, så att ni håller er basiska och får bättre immunförsvar ända ner på cellnivå - och då trivs inte sjukdomar så bra hos er, otroligt men sant :)

Annars har jag varit hundvakt till busvovvsan freda' o lörda' och idag har jag gått en lång o skön promenad i ganska så skönt väder :)
Medan jag var ute och gick ringde mobilen. Det var en ny och nöjd kund som faktiskt fick köpa kolloidalt silver och en skön naturlig o effektiv kräm - trots att det var söndag :)
Men vad gör man inte för att göra folk nöjda o friska :)
Hon blev kanonnöjd och skulle rekommendera till flera att jag fanns här i Viken :)

Jag har ätit god torsk idag med gröna linser (som fick puttra i ostgrädde) o matkorn, som jag serverade med saftiga o goda finrivna morötter o mungbönsgroddar till, jättegott :)
Ni vet väl att det är viktigt för hälsan att äta fräsch mat med effektiva enzymer, som håller magen och hela oss friska o pigga :)
Råriv morötter, rödbetor, spets/vitkål, paprikor, rödlök osv och finhacka grönkål, riv färsk ingefära och droppa över olivolja - så får ni en dundersallad med massor av enzymer, antioxidanter, vitaminer och mineraler osv osv :)
Behövs nu i slutet av januari, när energidepåerna behövs fyllas på :)

Nu har jag även hunnit träna lågintensivt på Putte under ca 1 timme, så nu väntar duschen med skrubbduk, skön bodyshampo o mjuk skonsamt Hennashampo o balsam - och som pricken över i:et får jag njuta av sköna vattnet från mitt spaduschfilter - helt utan klor :)

Önskar er en skön fortsättning på denna söndag - och en skön ny vecka, som försiktigt smiter in i februari månad :)
Ni ser - februari om några dagar - se'n mars - ljusare för varje dag som går - härligt :)

Varm kärleksfull kram på er alla med kärlek, friskhet o pigghet NU :D

10 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag också kunde få tag på det där vattnet eller råd att skaffa apparaten, men än så länge finns inte någon av dom möjligheterna för mig. Men jag håller tummarna! Jag förstår att dina kunder är nöjda, men dom borde respektera att även du behöver din helg för att må bäst. Min hud utsätts tyvärr för mycket klor i och med att jag använder bassängen, men än så länge går det bra! Önskar dig en trivsam avslutning på januari och en härlig början på februari! KRAM

    SvaraRadera
  2. OM du verkligen vill ha tillgång till detta vatten, så blir det så - när tiden är mogen :)
    Ibland så är det okej att gå ner till salongen under helgerna :)
    Jag tar igen den da'n vid annat tillfälle bara, så ingen fara - men tack för omtanken :)
    Bassänger o klor . . . Men det finns faktiskt andra möjligheter att rena. Kolla på nätet o informera dom ansvariga. Men all förändring tar tid o måste få mogna, tålamod :)
    Önskar även dig en skön fortsättning på det nya året, när vi nu går närmare den efterlängtande våren :)
    Varm o peppande kram, så att du mår bäst NU :D

    SvaraRadera
  3. Klorförskonad hemma med egen brunn o fint vatten, det är jag VÄLDIGT glad för. Badet kör nåt specialsystem som kräver mindre klor än normalt. Bra va!! Här strålar solen o taken droppar... Måste ut innan solen mjukat upp skaren. Kram du positiva peppande kvinna!!

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket energi, är det februari som du får en kick av?
    Ha en skön dag!
    ;)

    SvaraRadera
  5. Vi är inte så många (av någon konstig anledning) som utnyttjar bassängen så dom behöver inte använda lika mycket klor som på allmänna badhus, men nog känner man lukten alltid.... Det finns 35 lägenheter i huset men bara tre har bokat extra bassängtider. Sen har väl ca 15 en bastutid en gång i veckan där även bassängen ingår... Jag är i alla fall glad och tacksam för denna möjlighet!!!

    SvaraRadera
  6. Så skönt för dig vännen på öa, med eget o bra vatten :)
    Vatten är ju det viktigaste vi har, alla organen o rygg, leder, hjärtfunktion o kärl - allt mår bättre om vi får i oss mer av ett bättre vatten :)
    Bättre att va' positiv än pessimist, allt blir roligare o lättare då - häpp :)
    Men jag vet iaf en positiv o peppande kvinna som bor på öa i sin skogsbacke :)
    Hon får en stor positiv o peppande kram NU :D

    SvaraRadera
  7. Men du Tigris - Det blev ju inte städat, inte som jag ville :/
    Tiden räckte visst inte till, kom lite annat emellan, hm :)
    Men jag känner mig gladare nu :)
    Jag känner mig mer energirik nu :)
    Kan det bero på all härlig grönkål och groddar osv som ger mig stor dos av enzymer, vitaminer o antioxidanter :)
    Men visst mår jag bättre nu när det börjar att ljusna o dagarna blir längre, dag för dag :)
    Positiva o peppande kramisen på dig mä NU :D

    SvaraRadera
  8. Så skönt då, att det inte är så hög halt av klor i bassängen :) Klart att du ska bada :)
    Jag bara ÄR avundsjuk på dig som har en bassäng så nära :)
    Och bastu mä - kan du ha det bättre :)
    Och bra är det för din värk osv, så jag unnar dig din avkopplande lyx, men det vet du ju :)
    Kramis på dig mä pepp o positiva energier :D

    SvaraRadera
  9. sv: inte tycker jag du är tokig, tvärtom. Om jag fick en sådan frukost serverad skulle jag med ett leende på läpparna äta alltihop!
    ;)

    SvaraRadera