Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 9 januari 2011

Nu är det snart gjort :)

När jag själv får bestämma hur o när osv, verkar det gå bäst :)
Har jag bott för mig själv alldeles för länge, eller vad beror det på?

Nu har jag plockat bort julen för den här vändan, men det var inte så mycket faktiskt :)
Några tomtar o lite julblommor (evighets) och några ljusstakar osv :)
Men nu är det dammningen o städet kvar - och på dom ställen där julprydnaderna har stoltserat se'n i början av december finns det lite - (damm) men säg inget till nå'n, fniss :)

Nu håller jag på att våtdamma enbart med mitt basiska vatten kombinerat med det allra suraste antibakteriella vattnet - alltså helt utan städmedel o ansträngning - o så blankt det blir :)
Det blir bara så blankt och rent när jag städar med bara mitt vatten - alltså inget städmedel - spelar ingen roll om det var Ajax eller Bang eller what ever - jag har aldrig haft det så lätt att städa :)
Och i kombination med det allra suraste antibakteriella vattnet är det oslagbart :)
Det är ju bara för mig att trycka på en knapp på min vattenjoniseringsmaskin, för att få det vatten jag vill ha, suveränt :)
Och helt mijlövänligt o allergivänligt är det ju också dessutom :)
Som doft använder jag eterisk olja, som doftar helt underbart :)

Jag hade ju Fly här från igårkväll och till i morse, så det var liksom ingen idé att göra rent igår heller :)
Men min son sa att "Fly hjälper dig" . . . Pyttsan heller - stjälper skulle jag vilja säga :)

Men nu är det bara jag här, just nu . . . men senare idag - när jag har fejat runt lite så där lagomt - ska jag göra en god matpaj med god sallad till och bjuda en väninna på :)
Som avslutning ska vi faktiskt njuta av lite chokladpraliner . . . dä ni :)

Nu så måste jag avbryta här hemma, för att ta mig en promenad till affären och handla lite som jag behöver :)
Vi hörs senare och under tiden så har ni det bara bäst, eller hur :)

Varma kraftfulla och energipåfyllande kraamisen så här på trettonhelgssönda'n
från "mig" mitt i mitt stök här i min Vik :D

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du har varit! Jag har bara precis börjat idag med att plocka undan en del, men det tar sin tid - och det får det väl göra också! Jag håller även på att laga mat(????) och ska strax ner i bassängen så julgrejorna hamnar ner i kartongen lite i taget och städningen kommer (kanske) till veckan - om allt går enligt planerna. Vilket det sällan gör - tyvärr! men den dagen - den sorgen! Ha en riktigt skön söndag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack, men nej. Jag är inte duktig alls :)
    Jag gör inte mer än jag orkar, vill o kan :)
    Se'n har jag ju så'n hjälp av mitt suveräna vatten, som gör allt så lätt, bara för att det är så effektivt, bra va :)
    Bassängen bara låter så skööön :)
    Kraft o ljus till dig min vän
    Kraamis :D

    SvaraRadera