Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 10 januari 2011

Slut på helgerna och HAAAALT

Måndag
Nytt år
Ny vardagsvecka med jobb och rutiner
Skönt tycker jag, som jag tidigare sagt :)
Räcker nu med lediga dagar
Blir det för många da'r, så är det nog bäst att resa bort
Vet ni att år 2012 får vi massor av lediga dagar,
för då är julafton på en måndag.
Blir ju drygt två veckors ledighet beroende på hur vi planerar
(kanske rentav tre veckor).
Dags att planera in en resa tror jag, börja spara redan nu kanske :)
Visst förstår jag att det är skönt för er som jobbar heltid
o stressar runt mellan jobb, dagis o mataffären osv,
men för mig med min lilla firma och vuxna barn, har jag kanske mer egen tid än andra har :)
Härligt och skönt ibland, men ibland kan det bli lite segt också . . .

Inte vet jag hur ni har det ute nu, men här är det blixthalka.
Rena rama isbanan, som nästan inte grus biter på,
så när jag går ut är broddar på ett måste - annars kommer jag inte ut
och det vill jag ju :)
Mina rejäla kängor med bra sula och broddarna hjälper mig att komma ut o gå när jag vill :)
Jag försöker att gå ut varje dag medan det är dagsljus, bra med motion och så blir jag ju på bättre humör då också - än om jag bara stannar inomhus :)

Så ut och rör på er trots halkan - men ta det lugnt och brodda skorna (finns smidiga) :)

Beskyddande kraamisen till alla er goa
från "mig" NU :D

8 kommentarer:

  1. Ingen halka här (än så länge) men massor av snödrivor imorse när jag skulle till Vårdcentralen för att lämna prover. Efteråt så var jag och handlade i närbutiken. Det var verkligen inte lätt att ta sig fram med rollatorn!!! :@ Jag var helt slut efteråt och har inte orkat med något annat än lite matlagning efter det. Men hoppas morgondagen blir bättre. Hoppas du har haft det bra och får en god sömn inatt också! KRAM

    SvaraRadera
  2. Det är många höga snödrivor här också, men gator o gåvägar o gårdarna är ishala nu.
    Inget pulsa just nu alltså, nu är det trippa trippa som gäller - kryyypa - eller dubba sig :)
    Men jag gick en ganska så lång promenad, solen glimtade fram faktiskt, så om det inte varit så halt hade det varit en skön promenad :)
    Förstår att det är svårt för dig att ta dig fram med Rolle där hemma hos dig.
    Beskyddande kramen mä allt bäst NU :D

    SvaraRadera
  3. Läste just din komentar i min blogg och du ÄR fantastisk. Helt makalöst vacker i din attityd till världen och alla människor omkring
    Universum behöver dig. kom ihåg det
    stor kärlek och mycket kramar
    Emma

    SvaraRadera
  4. Allt är fantastiskt: Du, Universum - allt :)
    Tänker vi gott blir världen ikring oss god :)
    Tack för så varma ord, värmer gott gör dom :)
    Kraftfull kryapådigkraamis med kärlek o värme :)
    från en som du håller på att lura iväg på besök till Göteborg :D

    SvaraRadera
  5. Tö och det snöar. Ja, Har varit ute och pulsat redan. Tungt.

    SvaraRadera
  6. Här blev det is och åter is när det började att tina, så det bidde halt och inte plumsigt :/
    Men idag har nog isen blivit liiite moddig tror jag, hm :/
    Kramis mä beskydd - håll dig på bena ute :D

    SvaraRadera
  7. Läste min tidning i morse Saltet och sanden har tagit slut
    Grattis alla eskilstuna bor

    Jag har också mina broddar hörde av en arbetskamrat att broddarna är slut på Apoteken

    SvaraRadera
  8. Men vad är det för en värld vi lever i :)
    Är allt slut?
    Ska kolla hur allt detta finns på lager här i sta'n :)
    Tänk om halkan kunde ta slut istället :)
    Kramis på dig i E-tuna där allt är slut
    från mig i Viken mä mina broddar :D

    SvaraRadera