Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 7 januari 2011

Nya goda föresatser :)

Idag har vi klämfreda'n, som alltid kommer i slutklämmen på jul o nyårsperioden :)
På tal om "kläm..." - vem har ni gett en go klämmig kram idag? :)
Jag har givit mig själv en varm kram idag och skickat till alla goa ikring mig :)

Denna fredag som alltid kommer i början av ett nytt år - och i år har vi år 2011 :)
Ett väldigt magiskt år som sagt, då mycket kan hända :)
Då allt kan hända :)
Då allt går så fort :)
Då vi inte kan stoppa det som händer :)
Då det bara är att hänga på och ta emot våra gåvor :)
Dom kanske inte känns trevliga o positiva till en början - men blir bra för oss - se'n :)
Om vi bara har tillit o inte kämpar emot livet o att jorden snurrar o är rund o inte platt, ska det här bli ett bra och kraftfullt år för oss alla :)

Och vi Formflickor - med Tord i spetsen - tar ju ny sats nu :)
En del är ute och tar dagliga promenader :)
Nå'n har skaffat sig ett motionsband :)
Nå'n har en crosstrainer hemma (bl a jag) :)
Nå'n går på gymet o kämpar på och har en PT :)
Men alla har vi ett gemensamt - och det är att den sista denna månad är det avstämning hos Anna på "anna-exlibris.blogspot.com", för att se var vi står . . . spännande :)
Men det viktigaste är ju vilka tankar o energier vi omger oss med :)
Ett tips är att fånga upp det positiva o goa, så går allt så mycke bättre - häpp :)
För vi blir inte gladare av grönkål, broccoli o morötter o träning om vi inte är i balans o kärlek :)

Nu börjar Let's dance, så nu ska jag ladda min Putte (crosstrainern) och köra när "det vackra folket" dansar runt o blir svettigt andfådda :)

Jag önskar er alla en härlig klämfredag, så här efter alla helger med goan mat o massa gotter :)

Peppiskraamis mä värme, kärlek o hopp för ett år i hälsans, glädjens o kärlekens tecken (kanske även till oss själva)
:D

6 kommentarer:

  1. En peppande VARM KRAM får du av mig - fast på avstånd ;-)
    Själv är jag irriterad då det är krångel på min hemsidas webbplats (det går inte att logga in där just nu) och den ska läggas ner i mars. Har använt kvällen till att leta efter ett nytt ställe - och hittade också ett - men det tar en evighet att lära sig att bygga upp den :( Och inte kan jag spara allt jag skrivit hittills heller :@ *SUCK* Nu ska jag snart smyga mig till sängen med en god bok och hoppas John Blund stannar hos mig inatt! KRAM

    SvaraRadera
  2. Duktiga Du!
    Men visst är det som Du säger, allt måste vara i balans, då klarar man det mesta glans!;)

    Kram och go fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  3. Tack för den goa kramen du min vän, behöver jag - och det visste du så väl :)
    Ja, shiit oxå vilket strul de var på zoomin då. Hade "skaparen" blivit pappa nå'n gång för mycket, eller hur var de nu :/
    All kraft o goa energier till dig mä varma kramen och så binder vi fast JB vid dig, så att du får go o välbehövlig sömn :D

    SvaraRadera
  4. Ja, balans, glädje o ljus är det viktigaste av allt, annars funkar ingenting så bra (har jag märkt) :)
    Tack för pepp o kraamis, behövligt o värmande :)
    Och nu bestämmer vi oss för att det här året ska bli ett år av hälsa o glans, eller hur :)
    Varma kramen o god fortsättning på dig oxå NU
    :D

    SvaraRadera
  5. Jo, han hade visst tagit sig "vatten över huvudet" och rymmer det sjunkande skeppet :@ = Zoomins grundare!
    Hade redan fått ett gästinlägg från en (helt okänd person) som också letar efter ett nytt "hem" efter att Zoomin kommer att försvinna! Jag ska försöka rädda vad jag kan från hemsidan/bloggen innan slutet av mars!

    SvaraRadera
  6. Ja du,
    Men du fixar det säkert, för du är ju teknisk o envis, eller hur :)
    Undrar hur "HAN" ska kunna starta upp nå't nytt igen senare? :/
    Ha det bäst så länge så hörs vi min vän
    :D

    SvaraRadera