Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 3 februari 2011

Välkommen februari :)

Snart slut på första veckan i februari, för imorgon är det fredag och se'n är det helg :)
Imorgon är det ju salongen som gäller (som vanligt) behandlingar och så håller jag på med den där jättetråkiga bokföringen - som bara måste bli klar snart - så att revisorn får lite att göra hon mä :)
Men det ÄR ju bara så tråååkigt :(
Tänk att jag har jobbat på kontor tidigare!
Hur kunde jag?
Nu får jag knottror o eksem bara jag tänker på den trista redovisningen :(
Men jag får skylla mig själv som maskar o spar det mesta till slutet, likadant varje år,
varför då, varför lär jag mig inte - men till nästa gång så, hm . . .
Tror ni på mitt löfte? Njääää . . . men jag har den förhoppningen iaf, bra dä :)
Revisorn är jättebra, så utan henne vore det ännu tristare :)
Positiva tankar var det, då går det lättare - tror att jag brukar säga så till vissa andra som "gnäller" :)
Men vad gör jag själv då? :)

Jag har gått en lång promenad idag, trots den jäkla halkan, men jag mår så mycket bättre om jag går ut o går varje dag och får ljus o "frisk" luft :)

Till helgen kommer min terapeutkompis från Stockholm hit, ska försöka få hit några väninnor, så det blir lite kul :)

Nu ska busvovvsan o jag gå och sussa - eller rättare sagt så ska jag ligga på Shaktis en stund innan jag somnar för natten - är så skönt - och jag sover så mycke bättre då :)
Fly har sprungit som en toka o jagat bollar, men nu har hon lugnat ner sig o gnager på ett ben o ser ut att trivas med tillvaron :)
Tänk vad lite dom kräver vovvsarna, lite sällskap, bollar, ben att gnaga på frisk vatten, mat och så Frolic förstås (som hon bara älskar) :)
Jag vet - Frolic är inte bra, så jag ransonerar dom, men då jag bjuder henne på Frolic så bara lyyyser ögonen på henne - och aldrig sitter hon så jättefint som då - storfjäsk verkligen :)

Ha en go kväll o suss gott, så hörs vi snart igen, lovar :)
Tänk på hälsan o välmåendet, för det är en friskvara - Ooopps FÄRSKVARA, menar jag, fniss, som hela tiden bör underhållas :)
Ut o gå, ät frukt o grönt, gör en go o nyttig soppa, men framförallt - drick mer vatten :)

Varma o peppande kramen på er alla
från mig i min Vik nu i februari (lite närmare våren)
:D

6 kommentarer:

  1. Här halkas det var dag nu....Sååå trist! Det bästa med jyckar just nu....Att jag MÅSTE ut *L* Sov gott eller kanske gomorron :-)

    SvaraRadera
  2. Tack du goa från öa :)
    Blev visst nästan "go förmidda'" :)
    Halka på försiktigt med vovvsen :)
    Önskar dig en skön freda' med beskydd
    och värmande kramisen NU :D

    SvaraRadera
  3. Hmmm... Visst är det klokt att tänka på hälsan men LITE gott bör vi unna både oss själva och djuren emellanåt ;-) Bara man minns att det gäller att hålla "godsakerna" på den nivån och annars äter sunt, vistas ute i friska luften och rör på oss! Önskar både dig, min Vän, och Fly en skön februari utan alltför mycket halka så ni inte gör illa er! Här är det inte halt, men annars lite gråtrist väder med lite snörök... KRAM

    SvaraRadera
  4. Självklart håller jag bara med dig :)
    Det är faktiskt min ohängde son som strängt förmanat mig att inte ge henne Frolic i för stora mängder :) (men själv äter han skräp, så det bara stänker om det)
    Men vad gör man som sagt, när hon bara älskar Frolic :) Ögonen lyser som stjärnor när det vankas detta goda :)
    Japp här är det snorhalt - och nysnö över det hala mä, blääää :/
    Var glad att inte du har halt, är livsfarligt ju, trots broddar o "livrem" :/
    Beskyddande kramen till dig o ha det bäst min vän :D

    SvaraRadera
  5. Berätta lite om dina intressen som du presenterar i "Om mig!. Du har kanske gjort det tidigare men jag är ju ny läsare av din blogg. En nyfiken sådan. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Oj, kul med nyfikenhet - då växer vi :)
    En kram för nyfikenhet o allt bortom det vanliga bara för dig NU :D

    SvaraRadera