Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 11 februari 2011

Även idag :)

Insnöad - nä, inte riktigt, men . . .
Lite trött . . .
Mätt efter kvällsmat . . .
Värmeljusen brinner :)
Varmt och gott inomhus iaf :)
Gott nyponte med extra riven ingefära i min fina temugg
Putte står startklar för ett pass . . .
Apelsinerna ser så fina ut här på bordet
Jag tänker på hur bra jag egentligen har det . . .
Inte alla har det så bra . . .

Så var tacksam över:

* att du fått sussa gott, så att du orkade möta även denna dag :)
* att du fått må så pass bra - även i dag :)
* att du klarade dig i trafiken o halkan - även idag :)
* att du fått äta dig mätt - även idag :)
* att du fått dricka dig otörstig med ett så pass "rent" vatten :)
* att solen faktiskt har visat sig - även idag :)
* att du fått nå'n att le - även idag :)
* att du gjort nå'n glad o nöjd - även idag :)
* att du har varit snäll o go, även mot dig själv - även idag :)
* att du nu sitter mätt, nöjd o glad i din sköna soffa - även idag :)
* att du när det är dags, har en varm o skön säng att sussa gott i - även idag :)

Tillägg:
* att det verkar bli bra i Egypten - trots allt - nu idag :)


Love you all
Varmaste kramisen NU :D

8 kommentarer:

  1. HÄRLIGT!!! Tänk så mycket vi har att känna GLÄDJE & tacksamhet över!
    Precis vad jag brukar säga - tänk efter hur bra vi har det och hur mycket sämre många andra har det!
    Nu ska jag snart få ett samtal från min yngsta dotter som besökt Luleå och sin far på sjukhus och sina syskon så jag säger adjö och önskar Godnatt & sköna drömmar! Vi hörs! KRAM

    SvaraRadera
  2. Uch då goa CiaR :/
    Kraft o ljus till dina barn o pappan, så att allt blir bra :)
    Tacksamhet ger ringar på vattnet, vi mår bättre, allt kommer till oss lättare - än om vi hela tiden går o drömmer om "det ouppnåliga" :)
    Tacksamma o nöjda kramen på dig NU :D

    SvaraRadera
  3. Haha!! Att det har kommit massor av snö, så jag får mycket vatten i brunnen till sommar´n:-) Kram du positiva!

    SvaraRadera
  4. Ja tacksamhet gör livet lite mer fyllt av just LIV och nya bredare perspektiv

    Ha en helt fantastisk dag fina

    kram

    Emma

    SvaraRadera
  5. Ja du ser, mera vatten i brunnen :)
    Inte illa va' :)
    Då kanske du har lättare att stå ut med den här förbenade snön då - eller inte . . .
    Vi kan alltid välja att tänka positivt, tacksamt eller att gnälla o vara missnöjda :)
    Positiva och optimistiska kramisen
    till dig på öa från mig i Vika NU :D

    SvaraRadera
  6. Just det goa fina Emma, så är det :)
    Då är det ju bättre att fylla vår tid med LIV istället för att bara låta tiden passera utan LIV :)
    Livet ska ju levas - och inte bara överlevas, som nå'n vis man sa :)
    Efter all den här kylan o snön, tror jag faktiskt, att vi får en fantastisk vår och sommar med skön värme, då vi bara kan ha det allra bäst :)
    Jag har det iofs ganska så bäst nu också, allt blir ju som vi väljer att ta det :)
    Positiva kramen för massor av gott LIV
    till dig o goa Svante NU :D

    SvaraRadera
  7. Oi voi... ibland har man nog med ambitionen att överleva...:) Men man får väl va´gla´med den bedriften var dag man lyckas...:)

    Någon lär ha sagt att livet är för kort att tas på för stort allvar. Tror jag banne mig att vem det än var så hade h_n rätt! Borde nog nynna oftare samma melodi som den lättsinniga, barnsliga djungelbjörnen Baloo...

    SvaraRadera
  8. Yes Oi voi my friend :)
    Va' nöjd me allt som livet ger,
    glöm bort alla sorger o besvär . . . :)
    Jag tycker faktiskt att vi alla ska vara så pass "barnsliga" ibland att vi vågar nynna på den, när vi behöver lite glädje :)
    Jag har min "Baloo" här - Fly, som ger mig så mycke glädje - trots att hon nu är skamsen - för hon löper o har fått på sig byxan :)
    Hon skickar en slick o puss på din goa sambo NU - och JAG skickar dig en varm kram full av glädje o kraft NU :D

    SvaraRadera