Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 26 februari 2011

Två ben åt fanders :)

Tja inte MINA ben - och inte nå'n av Flysans 4 ben heller :)
Men för att ta det från början, så måste jag tydligen komma på nå'n annan strategi för att få träna på Puttetränis - UTAN att lilla ängeln äter upp sina goa tuggben som en flismaskin :)

Ja, jag SÅG att hon gnagde febrilt på dom goda vita rullade benen, men dom BRUKAR ju räcka ett tag iaf. Hon brukar ligga och jäsa med dom liksom - och njutande nagga på dom :)
Bollarna däremot kan hon glufsa sönder när hon har lust, men benen "har hon" (tills nu?) varit räddare om, hm . . .

Jag blev LURAD, för jag trodde att hon var lugn o trivdes med att ligga lugnt o stilla :)
Jag pratade med henne, men missade totalt hennes "massaker" av två ben på två kvällar? :/
Så igår blev det ingen träning mä Putte, för det var DÅ jag upptäckte att benen var "borta"!
. . . Och - hon var sååå sällskapssjuk . . .

Det var nästan bestämt att jag skulle ha henne kvar över natten till idag - men jag smsade min ohängde son och sa att jag inte orkade. Igårkväll kände jag mig trött i hela kroppen på nå't konstigt sätt. Därför kände jag att det var bäst att få det lugnt, att inte behöva gå ut den sena vändan och tidiga idag osv :)
Jag brukar lyssna på min kropps signaler - är vis nu efter att ha varit bränd i alla ändar för drygt 10 år se'n . . .

Och idag så känner jag att jag valde rätt :)
Jag har legat länge på spikmattan Shaktis, ätit min smarriga ostomelett med färska goda groddar o råkostsallad o keso + olivolja, tagit mig ett skönt o långt bad i mitt härliga "spa"vatten som ju är klorfritt :)

Tvättstugan står på tur idag - och se'n tror jag att "änglatofflorna" osv vill komma på ett annat ställe (jag tror att änglarna får tofflor så det räcker ändå, ler)
Se'n får vi se vad som händer
* ska bara ta hand om mig
* ha det lugnt o skönt
* försöka att hinna med en promenad
* fixa till en ny och smarrig råkostsallad

Önskar er alla fina en skön o härlig helg - då ni tänker på att ge er själva go och närande energi och kraft, för det är ni värda :)

Love you all
:D

2 kommentarer: