Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 18 april 2010

Vårtecken, så skönt :)

voSå skönt det börjar bli nu
knopparna börjar spira i häckarna 
och på en del träd också

I rabatterna
trivs krokus och snödroppar
och scilla . . .
och snart kommer 
dom andra
vårlökarna 
upp

Fiskmåsarna skränar
och skriker och håller på
och gissa vem som
undrar vilka dom skrikhalsarna är,
jo, mycke riktigt
min sons busvovvsa.
Hon lägger huve på sne
kollar in dom ordentligt,
ser frågande ut,
 som om hon frågar mig
"Vad är det där 
för några? "kan jag 
leka med 
dom?"

Men  se'n så flyyyyger 
dom ju bara iväg 
och kvar står en 
förvånad vovvsa
som inte begriper 
ett jota :)

Imorgon bitti komer hon igen
jättetidigt, ca 05:15
men vi sover vidare
till kl 8 iaf

Se'n ska vi ut och 
jaga fiskmåsar :)

Kraaamis så länge

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Kul att hitta dig här! Vi får bli ett gäng här inne i stället. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu träffs vi här min vän, tänk så det kan bli, men är dom knäpp på E, så blir det så :) En bra dag till dig mä :) Puss o kraam till dig o Sigge från mig o Fly :D

    SvaraRadera