Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 14 april 2010

Trevligt besök på salongen idag :D

Hej alla ni goa 
Ja, denna dag har varit lång 
och ganska så tuff

Men:
Jag är ju tuff eller hur 
och inte ger jag mig för lite motstånd heller
skulle aldrig falla mig in  - häpp

Jag har aldrig fått nå't serverat på silverfat 
och inte heller på guld eller kopparfat
allt har jag fått kämpa mig till, 
så jag är ganska så van - häpp

Det är bara det att nu vill jag få nått till mig
och det tror jag att jag får från o med nu
För nu har jag lämnat över allt till min skyddsängel
jag vet att jag har en underbar ängel,
som finns bara för mig (ler stort)


Jag vet att hon finns för 
idag hände nå't fantastiskt,
som är bevis på detta . . .
När jag hade paus mellan mina behandlingar, 
så kom en karl in med ett stort leende
och frågade:
Känner du igen mig, kommer du ihåg mig?
Klart att jag gjorde
Inte kan jag glömma bort den härliga karln heller
Skrattar o sprider en trivsam stämning
trots att han har det så svårt själv,
en glädjespridare, 
som det skulle finnas flera av - verkligen
ibland hoppar en o annan groda ut ur hans mun
men dom är så snälla o söta 
så det gör absolut ingenting dä - häpp 


Han beställde tid för behandling
kommer om en vecka, 
ska bli så kul,för då vet jag 
att jag kommer att le hela den dagen -
 garanterat


Han behövde MSM, som är ett organiskt svalel,
bygger upp hud, hår, naglar, skelett, brosk  
och ger dig kraft o ork o lust
samt att den tar bort värken
som du inte behöver gå och dras med
Äter detta själv varje dag 
o mår bara bättre o bättre - häpp 


Så idag har jag behandlat min goa väninna som jag byter med
en ny kund på kort behandling
och så han då, min härliga glädjespridare
som kom in o köpte MSM o beställde tid
samt en go tjej som kom sent på en riktig genomgång
kan jag må annat än bäst idag då - häpp
Trots att jag inte var hemma förrän 18.30 faktiskt


Nu är jag i Italien på TV 4
och bara njuter av den härliga omgivningen där


Puss o kraam o ha det bara bäst
från mig i min Vik

8 kommentarer:

  1. Vad roligt med sådana besökare på salongen! ;-) Såna borde du få fler av - du som själv alltid sprider glädje omkring dig! P.S. Han råkar inte vara singel = karln??? ;-) *hihi*
    Ha det bäst & sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Javisst är det, ler stort . . . Håller absolut med dig min vän :D Men ack nej, han är gift med en riktig ragata (tror jag) av gammal o ohejdad vana och så är han alldeles för gammal för mig också (tycker jag, hm) . . . Sköt om dig själv du och växla ner i din framfart med att få klart där hemma :) Puss o kraam o ha det bara bäst, önskar jag, din vän i Viken :D

    SvaraRadera
  3. Nu har jag också hittat ett ställe på Internet där dom säljer MSM och nu har jag fått hem en liten påse MSM och börjar med det lite sakta för att se om det hjälper mig! Det är en provpåse så den innehåller inte så mycket, men jag kan ju beställa mer om/när jag känner att det är bra för mig! Ser att man ska ta även C-vitamin samtidigt så jag får komma ihåg att köpa 100% apelsinjuice eller liknande hem nästa gång jag handlar. Ha en bra fredag! KRAM

    SvaraRadera
  4. Så kul för dig - och så bra, glädjer mig verkligen goa CiaR :) och lycka till, inget krångligt alls :) Drick fort när du tar det, för det är beskt, ha ha :) Testa brustablett som C-vitamin, så blir det inte lika tungt att bära hem, går lika bra och nå'n gång går det bra med ett äpple också, förstora inte upp det :) Puss o kraam på er alla ni goa och LYCKA TILL min vän :D

    SvaraRadera
  5. Jo, jag tog den första MSM med C-vitaminbrus som jag hade hemma och det var inga problem ;-)
    Kände inte mycket av smaken. Jag ska ta den andra för idag med juice för idag hinner jag inte med tre omgångar - men från och med imorgon ska jag ta 3 ggr om dagen! Jag skulle ju vilja ha mer grönsaker och frukt också i kosten men jag har ca 2 kilometer till närmaste butik och jag har ju svårt att gå. Försöker handla bara en gång i veckan! Blir inte av att köpa så mycket onödigt heller = vilken TUR ;-) KRAM

    SvaraRadera
  6. Men vaddå, 3 ggr om da'n??? Du får inte ta MSM för sent på da'n, för då blir du "för pigg" och kan inte sova!!! (du har ju knepigt med sömnen ändå du)Var köper du ifrån???? Ta ½ tsk till att börja med och öka se'n till 1 tsk och upp till 2 tsk, men ta det på morgonen eller förmidda'n och som extrakraft nå'n gång på eftermidda'n !!!Paprika och broccoli innehåller ju också mycket C-vitamin, liksom äpple då :) Om du vill grodda, så får du mycket C-v itamin. Kolla mitt kommande inlägg som kommer att handla om groddning :)Puss o kraam o var rädd om dig :D

    SvaraRadera
  7. Hej du tuffing... :) Klart du ska börja tänka på dig själv i första hand, det är ju ingen annan som gör! Jag har också fattat det, äntligen, vem som är prio nr 1 - efter sambon förstås!

    Kan du inte blinka lite åt din goa gubbe och som helt apropå börja prata om gamla stagnerade förhållanden... skojar... en dag stiger prinsen in i salongen och - vill ha en hel genomgång... mååånga gånger, typ resten av livet...;)

    Ha en skön fredagskväll... snart börjar väl "Så ska det låta". Ska nog kolla på det en stund. Kramisar till min goa vän i Viken! :)

    SvaraRadera
  8. Tuffing - jag, näää, tror jag inte :) Jag har också kollat på "Så ska det låta", så bra :) Vilken charmkille, Anreas Ryback, blev förälskad :) Tja, en kan ju aldri veta ju, vem som trillar in på salongen :) och jag har faktiskt behandlat några från sajten, kanske är en tuffing ändå :D Suss bäst o ha de bäst ni goa 2 i V:ås :D

    SvaraRadera