Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 13 april 2010

Dödstrött men nöjd :D

Innan jag nu formligen stupar i säng, 
vill jag önska er en  jätteskön o goan natt :)

Tänk så trött man kan bli av att passa en fyrbent "bäbis" på 8 månader :)
Lagar jag mat, så ligger hon mellan mig o spisen
Diskar jag, så är hon mellan mig o diskbänken
Ska jag äta så lägger hon sig bakom min stol, 
så att jag inte kan sätta mig på den :)

Men
Hon är bara så go och kelsjuk 
Det har hon alltid varit, 
men nu när hon löper är hon extra kelsjuk.
Inte blir väl vi mer kelsjuka när vi "löper" heller tjejer?
Eller blir vi?

Vi har varit ut på en långprommis idag och en lite kortare :)
var ju så härligt väder, lite kallare än igår men ändå.
Hon har ätit så duktigt idag
och då vet hon att det vankas Frolic efteråt, ler :)

Så min dag började tidigt med provtagning osv på Hälsocentralen
och slutar nu, ganska så sent,
för det blir tidigt imorgon,
med 3 behandlingar (2 vanliga och en kort rygg/nacke/huvud) 
Blir sent imorgon, men då ska jag inte göra nå'nting alls, bara viiila.

Puss o kraam o natti
från eran vän i Viken 

3 kommentarer:

  1. Prova att lägga ett liggunderlägg på ett ställe där hon inte är sååå mycket i vägen, för de vill ligga där i närheten, måste ju hålla koll på om det råkar komma ner "manna från himlen". För mig funkar det i alla fall. Min tösa låg också där hon inte skulle, för mina fötter skulle vara där. Men nu ligger hon på sin plats och håller koll på mig. Båda är nöjda. Det tar lite tid att lära dem det så ha tålamod med henne, men var ändå envis och konsekvent. Hon bör kunna "ligg" eller "plats" först. Och så belönas bara när hon ligger på sin plats.

    Önskar dig gonatt och gosiga drömmar! Nattiskram!

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare ;-) Det är klokt att lära dom "små liven" även att dom ska ligga på ett specifikt ställe när man säger till! Alltid lättare att lära in ju tidigare man gör det! Det går bra med en vanlig matta eller annat och så kan man berömma och ev. ge lite Frolic när dom ligger där! Önskar er en bra dag! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Då ska jag prova att även ha en plats också i köket där hon ligger medan jag donar :) Hon har en plats i sovrummet, men då kan hon bara ha koll på mig där och i vardagsrummet, fniss :) Tack ska ni ha ni härliga vänner :) Önskar er en härligt solig dag med goa energier :D

    SvaraRadera