Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 13 april 2010

Solig tisdag :D

Trots att dom lovat kallare väder, så verkar denna tisdag bli lika skön som gårdagen.

Min dag har börjat, precis om vanligt skulle jag vilja säga . . . med en tur på min sköna Shakti, spikmatta . . .


Efter det en skön dusch med skrubbhjälp av min sköna japanska skrubb/duschduk . . . 
Nuuuu börjar jag att vakna till denna underbara dag, ler.


Min goda frukostomelett på det, som jag gör på ägg, en hackad tomat o riven ost, kryddar med Trocomare örtsalt och svartpeppar . . . 
Till det hade jag keso, alfalfagroddar, mungböns- o gröna linsgroddar o avocado, mmmmm . . .
och till det en kopp med gott yogite, som milt väckte upp mig.

Nu ska jag fixa iordning mig för att gå till Häslocentralen o ta prover . . .

Därefter blir det salongen och en god lunch . . .

Ett djupt andetag, för strax innan kl två kommer min pojkes busvovvsa Fly hit, för husse jobbar eftermidda'.

Jag struntar i att färga texten nu, bättre att ni kan läsa vad jag skriver, tycker ni inte :D

Puss o kraaaamiiiizzz o ha de bäst, syns snart igen
från vännen i Viken

4 kommentarer:

  1. Neeeeej!!!!! Inte kallare!! Hoppas de har tittat fel i sina väderlekskartor!!! Nu vill vi ha sol och värme även utanför, inte bara inombords.:)

    Så du har haft en eftermiddag full av bus..:) Varje hushåll borde ha en katt, en fågel och en hund... aldrig långtråkigt.:) Vill man ha extra bonus så kan man skaffa en gnagare också men där går min gräns... de ska sitta i fälla... har som tur är inte haft några gnagare inne denna vinter.

    Du får ta det lungt nu ikväll och hämta andan till nästa busbesök. Myspys och kram!

    SvaraRadera
  2. Jo, "dom" sa så och inte var det lika mysigt som igår inte :/ Ser dina djur framför mig, hjääälp, räcker med den här busan - ibland :) Nä, ingen gnagare här heller inte, näpp, gränsen här mä :/ Jag får "hämta andan" ända till i övermorgons eftermidda, då hon kommer igen :) Imorgon är det jobb på salongen som gäller o inget annat :) Myspys puss o kraam på dig NU :D

    SvaraRadera
  3. Här finns även gnagare = gerbiler, men det är inga problem för mig ;-) Min gräns går vid djur som har fler än fyra ben - d.v.s. spindlar, eremitkräftor och liknande... Visst är det roligt med djur även om det är mycket jobb med dom också! Man har aldrig två likadana dagar ;-) Ha det bäst! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Jag vet att du har gerbier min goa vän, som "husdjur o stimulans" till dina goa missar :)Jo, det ÄR jobb med djur, men också stimulerande o roligt :) Puss o kram på er alla goa från mig :D

    SvaraRadera