Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 31 mars 2011

Sol, tandhygeinist o skavsår

Solen skiner
himlen är blå
Vad det är skönt att leeeva då :)

Härlig solig dag :)
 Trivs  :)
Ska ut se'n . . . 

Promenad till Centrum o tandhygeinisten :)
Skönt att komma ut :)
Jag försöker att komma ut en sväng 
 varje dag :)
Trots ett svidande skavsår  (jättestor blåsa) 
under vänstra fotknölen, 
så ska jag bara ut.
Finns väl plåster, eller . . . 

Visst lyssnar jag på min kropp
är faktiskt väldigt mån om att vara rädd om mig
nu för tiden - vill säga . . .
annat var det - förr
innan jag blev "hälsobiten" :)

Det är ingen fara hos tandhygeinisten heller,
för hon är världens bästa
också "hälsobiten" :)

Ha de lika bäst som jag 
var rädda om er, 
 ni unika 
och helt underbara

Love 
:D

4 kommentarer:

  1. Idag = fredag har vi verkligen INTE solsken! Jag har precis tagit mig hem efter ca 2 timmars runda för att uträtta ärenden och andas lite frisk luft! Nu blir det vila resten av dagen. Har du nya skor när du lyckades få skavsår? Jobbigt! Du ska låta fötterna återhämta sig och gå bara det som är nödvändigt tills det är läkt! Hoppas du blir helt återställd snart! Trevlig helg till dig min Vän! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ingen sol här heller idag :(
    Grått o blaskigt o kladdigt :(
    Märktes när Fly o jag kom in och hon ruskade av sig på golv o tapeterna vid dörren :/
    Jättelerigt ute - och hon fick ju allt på sig, förstås - och mä sig :/ Torkade av henne.
    Nja, jag har ganska så nya - lite felköpta slaskstövlar, som visst inte är så snälla mot mig :( Men dom har blivit bättre :)
    Skön godnattkram från mig o Fly till dig, som varit så flitig med en 2 timmarsrunda :D

    SvaraRadera
  3. Tänkte på dig i går på Vårmässan. Massor med saker som säkert intresserar dig. Problemet är att det blir så mycket på en gång.Tråkigt med skavsår. Hoppas att de läker snart. Skön söndag.

    SvaraRadera
  4. Tack min vän för att du tänker på MIG :)
    Jag tänker på dig jag också, speciellt när jag kryddar min mat med Perssiladen :)
    Men, tycker du inte att hälsoprodukter ska intressera fler än vad dom gör :)
    Hälsan är väl det viktigaste vi har, eller :)
    Mmmm, skavsår är inge kul . . . men snart är det väl läkt :)
    Varma vår???kraamisen från mig o Fly i ösregnande Viken
    :D

    SvaraRadera