Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 8 mars 2011

Internationella Kvinnodagen

. . . är det idag, så jag skickar en tanke till alla kvinnor som lever under förtryck och misshandel osv runt om i världen och även här i vårt "trygga" Sverige :)
Undrar hur länge detta kommer att fortgå?
Hur länge kommer kvinnor att vara beroende och utsatta?
Hur länge till får barn se på när mamma gråter och blir misshandlad - och är jätterädd?
Räcker det inte nu?
Vi firar väl även alla er som ideellt kämpar för att hjälpa dessa kvinnor och barn, ni gör ett fantastiskt arbete - never give up :)
Jag vet en kvinna här på Blogspot som jobbar o kämpar på helt fantastiskt - Anna :)

Jag vet, vi tar en semla - alla som vill ha (hoppar min jag :)
Det är ju Fettisda'n idag ju :)

Soliga kramisen på er från ett soligt Viken med klarblå himmel
Nu är vi ännu närmare våren och ljuset
:D

2 kommentarer:

  1. Tackar dig för din medkänsla för våra "systrar" som råkat/råkar illa ut.
    Jag har ju själv jobbat på Kvinnojouren tidigare och vet en hel del om problematiken. Förtryck finns bland alla kategorier; kvinnor, män, arbetskamrater, skolor m.m.
    Jag tycker mest synd om dom barn som måste/tvingas leva i en familj där våld förekommer, liksom dom som möter detta elände på skolor m.m. Om man tog bort barnen från familjer där våld förekommer skulle det nog vara ett starkt argument för en del kvinnor att lämna förhållandet. (Många håller ihop p.g.a. barnen???) Men som det är idag så tvingas barnen att leva med detta tills dom flyttar hemifrån. DET tycker jag är fel!

    SvaraRadera
  2. Ja just ja :)
    När du berättar så minns jag - att även du har kämpat (och kämpar nog fortfarande) för kvinnor o barn o alla svaga o utsatta :)
    Att du värnar om djur vet jag ju :)
    Men du har så stort hjärta att du räcker till alla som lider nöd :)
    Varm hjärtekram på dig från mig
    din vän i Viken NU :D

    SvaraRadera