Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 20 mars 2011

Möt våren med glädje :)

Är det fler än jag, som har märkt att det är lugnare här på bloggen nu? :)
Kan det månne bero på att vårsolen, hackspetten o vårfåglarna börjar visa sig? :)
Men i freda's var det förstås ett bakslag i vårens ankomst, snön vrääkte ner och jädrans vilken halka -  men nu är den på G igen :)
Idag är det sönda' - och solen skiner så vackert där ute - så då är freda'n glömd :)


Jag läser även om två starka kvinnor i nya Taratidningen.
Om Malin Berghagen och Sofia Wistam, som ju inte precis lever inom några traditionella ramar osv :)
Unga mammor/ barn vid 40 - och flera barn med olika män/ unga män - men så starka o trygga i sig själva :)
Tänk att utnyttja det jobbiga som livet har att erbjuda så effektivt - och komma igenom det, bara så starka, fräscha med ett enormt självförtroende och självkänsla - och nyfikenhet på livets gåtor :)
Fyllda med humor, kärlek både till sig själva o till sin omgivning :)
Tänk att få gå på yoga för Malin - skulle va' nå't dä :)


Nu närmar sig våren som sagt och vinterns spår visar sig 
  • i ansiktet
  • inombords som trötthet o glåmighet
  • inomhus - i form av damm och annat ofräscht som solens strålar finner 
  • utomhus - nu när snön börjar att smälta bort - och allt skräp som VI slängt kommer fram
  • men också den speciella "sötjordiga" doften - alltså vårdoften :)
För att städa bort den tuffa vintern vi haft tänk på att:
  • Dricka rikligt av så rent och levande vatten du kan få tag på 
  • - samt att tänka på att andas djupt i magen :)
    • därför att det ökar utrensningen av toxiner och skit som lagrats i oss och som slammar igen oss :)
    • hjälper dig även med att nå din optimala hälsa och att må så bäst du kan :)
Tänk också på att röra på dig så mycket du kan - på ett sunt sätt - utan stress o press :)


Frisk luft och motion gör dig bara gott, som bättre kondition, hälsa, lungkapacitet osv :)
Mer glädje och livslust får du på köpet - jag lovar :)


Vårens läskande, vitaminspäckade och bara så jättegoooda apelsiner hjälper dig också att bli vårpigg och mer allert :)
Och som jag har "tjatat om" många gånger - gör egna groddar:
alfalfa, gröna linser o mungbönor osv - så lätt så energigivande o gott :)


Även Du är värd att få omtanke, glöm inte det - för allt börjar med dig själv och i DIN tanke :)
Så tänk hellre och oftare i positiv riktning - för allt börjar ju som sagt i t......


Positiva, kärleksfulla och vårliga kramen full med hackspettar och vårfåglarnas sång
med drippen drapp 
NU :D

2 kommentarer:

  1. Vårfåglarna får vi (här uppe) vänta på ett tag till, men visst ser man ändå att våren är på gång. Ljusare och mildare även om det kommer dagar med snöyra m.m. Att vistas ute under soliga och milda dagar ger alltid en bra känsla och hjälper en att orka vidare.
    Jag ska slänga ut (med hjälp av yngsta dottern och hennes sambo) en del skrot från balkongen på lördag. Sen får jag se när jag kan ordna transportern till återvinningen / soptippen som inte har öppet under helgerna. Hon skulle ev. kunna få tag i några fiskar från en del akvarister när hon kommer - så jag slipper köpa så mycket. Får se vad mer vi hinner göra för tiden blir ju lite knapp eftersom dom kommer sent på fredag och måste tillbaka tidigt på söndag! Men visst blir det kul att träffas ändå! Önskar dig en riktigt avkopplande söndag och allt gott i livet! KRAM

    SvaraRadera
  2. Liiite sparsamt här också med vårfåglarna, men jag är glad över dom jag hör o ser :)
    Dom kommer nog till dig också - snart :)
    Jag har också balkongrensning (och källarrens) som min "käre" son ska hjälpa mig med (hade JAG tänkt iaf, hm) :)
    Kraftfull o energirik kramis med sol o vårfåglar bara för dig med förhoppning om en skön fortsätning på denna söndag o mars :D

    SvaraRadera