Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 12 mars 2011

Förminskande tankar, tro och tillit


Dear H, Every being is as great as the size of the dreams we live - with love D
(Kära H, Vi är alla precis så stora som storleken på drömmarna vi LEVER UT - Med kärlek, D)
Så skrev den belgiske huvudläraren i min minnesbok där det finns hälsningar och meddelanden från vänner jag träffat både här o där :)
Anledningen till att han skrev så i min fina minnesbok, var att  JAG just under den livsfasen - inte alls trodde på mig själv :/
Jag litade inte alls på mig själv :/
Trodde inte alls att mina kunskaper, krafter osv skulle räcka till . . .
Men han gick fram till mig - ruskade om mig - och sa: "you are'nt a little woman, don't think so" :)
"Trots att du är liten fysisk - så är du en enormt stor person o kvinna - glöm aldrig det" :)
Jag tyckte att han var alldeles för oförstående och krävande - alldeles för kall.
Hur kunde han bara begära att JAG skulle orka delta - både på dagtid och på kvällstid???
JAG måste ju få ta paus när JAG behövde -  men icke sa nicke - gack inte alls dä :)
HAN fick mig att inse vad JAG KUNDE - han gav sig inte :)

Med detta vill jag säga att bedöm inte - vare sig er själva eller dom ni möter enbart med fysiska mått, för skenet kan bedra :)
Även en fysisk mindre person kan vara den starkaste  - och den som orkar och kan mest :)
Så döm inte hunden efter håren, då kan bli helt fel :)


Nu har varken jag eller nå'n vän skrivit i min fina bok på ett längre tag - och det är synd tycker jag :/
För det ÄR bara så mysigt att läsa vad som skrivits ett tag efteråt :)
Då sitter jag där och bara minns - och blir skönt nostalgisk :)


Nostalgisk o kärleksfull kraaaaam på er alla fina
från "mig" 
:D

8 kommentarer:

  1. Synd att jag inte har din fina minnesbok här så skulle jag skriva om vår kommunikation här och nu. Tack för kramarna och massagen. En stor kram tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Så härlig du är :)
    Klart att du skulle fått skriva i min bok :)
    Och vassegoooo - är du välan värd :)
    Hälsovarma kramen NU
    :D

    SvaraRadera
  3. Hej på dig stjärneljus:)

    Vilket underbart citat :
    Vi är alla precis så stora som storleken på drömmarna vi LEVER UT
    Jag blir alldeles varm i hela kroppen av hela ditt inlägg. Tack för att du delar med dig du stora vackra själ.
    kramar
    Emma

    SvaraRadera
  4. Jag hade glömt att godkänna kramen :-)

    SvaraRadera
  5. Ja visst Emma, var det ett fint citat :)
    Han visste vad han gjorde han - den mannen :)
    Överförde sin kraft o tro på tvivlande mig :)
    Vassegooo, bara att ta för dig, du som delar med dig sååå kraftfullt till oss alla :)
    Kramis för hälsa och tro NU
    :D

    SvaraRadera
  6. Hi hi Basilica:)
    Läs din kommentar sakta och noga - så ser du att den kan tolkas på två sätt :)
    1) att du hade glömt att godkänna mina ord
    2) att du hade glömt att godkänna min kram :)
    Men mina kramar behöver aldrig godkännas, för dom bara får ni
    :D

    SvaraRadera
  7. Skönt att någon hittade dom rätta orden för dig när du hade det svårt! Du gör ett jätteviktigt jobb!!! KRAM

    SvaraRadera
  8. Japp du min vän :)
    HAN kom i rätt tid och gav mig det jag behövde just då - självinsikt o självförtroende :)
    Tack för dina ord, värmer gott :)
    Kram med kärlek o självinsikt
    NU :D

    SvaraRadera