Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 26 mars 2011

Det Inre Leendet o finnbastu :)

Idag gjorde jag en "djupdykning" i ett skåp i vardagsrummet, där jag bl a har kursmaterial från min tid som Shiatsustudent för belgisk lärare och skola.
Tänk vilka minnen som kom fram inom mig, när jag bläddrade i materialet :)
  • Meditationer
  • Andningstekniker
  • Stärkande övningar för oss terapeuter osv osv . . .
Visst kommer jag ihåg övningarna - o visst gör jag dom . . .
Men efter en så'n lång tid, som det nu har gått, behöver man läsa igenom och kolla - igen :)
Trodde att jag gjorde rätt o riktigt - men dom pyttesmå finesserna jag hittade idag - gjorde susen dom :)
Så härligt att helt plötsligt lära sig nå't nytt om det jag redan lärt mig :)


Jag har just gjort en meditation, som kallas för "Det Inre Leendet" - därför att fokuseringen är  på dom goda vännerna som jag ständigt har med mig - nämligen mina inre organ :)
känslorna - både positiva o negativa - och tänker "balans" :)


Våra organ står för:
  • en viss känsla
  • ett visst ljud
  • en viss färg
  • en viss årstid
  • kyla eller värme osv . . . 
Åhhhh, jag känner mig bara så:
  • avslappnad
  • skön
  • stark
  • rik på goa kraftfulla o ljusa energier
  • entuastisk och helt beslutsam 
NU ska jag köra meditation på det här sättet - varje dag "och därmed basta", ingen återvändo !!!!
Och på tal om "basta" så skulle även det vara jätteskönt - att få basta riktig härlig "finnbastu" menar jag :)
Ni vet väl hur hälsosamt och utrensande det även är att bada riktig härlig "finnbastu" - rena rama hälsokuren :)


Kom ihåg att vi är aldrig mer balanserade o friska än statusen på våra vänner, organen :)


Balans, kärlek o ljus till er alla fina - NU 
:D


. . . Obs - glöm inte Earth hour 20:30 ikväll . . .

4 kommentarer:

  1. Jepp! Att basta är härligt! Vi hade ju en extra tid igårkväll med gästerna, fast jag hade problem med att få dom ner i bassängen först *hihi* Dom tyckte att vattnet var för kallt :@ Men till slut så simmade dom ett tag innan dom gick in i bastun. Jag bastade ensam efteråt och det var skön avkoppling efter dagens promenerande på Ikea m.m... Mina ben/knäna och ryggen gillar inte flera timmars promenader i sträck :( Det var nog därför jag vaknade tidigt nu. Dom andra sover än... Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Visst släckte vi alla lampor (allt utom TV -apparaten :-) Ett litet förtydligande med mitt inlägg är att; Det var inte frågor som ställdes till henne, utan frågeställningar som hon tog upp i sin föreläsning. Mycket intressant var det. Det finns mycket på internet om henne, som säkert intresserar dig. Härlig söndag.

    SvaraRadera
  3. Det du min vän på Finska Gränsen, måtte ha varit ljuvligt efter allt bärande osv under da'n :)
    Härligt - trots "kallt vatten" :)
    Tänk om jag fått vara mä :)
    Då fick du en avkopplande "meditation" i bastun då, skönt dä :)
    Tror jag dä, att dom andra sover "än", hm :)
    En skön sönda' till dig o er alla mä NU :D

    SvaraRadera
  4. Så bra då Basilica :)
    Att vi iaf var några då som släckte ner :)
    Här ikring var det bara sååå upplyst i alla fönster ikring - Även Sandviks byggnad för kontor var inte heller så nersläckt, tyvärr :/
    Jaha, fniss, Dååå fattar jag vad du menade :)
    Intressant iaf, som fler skulle fått tillfälle att lära sig av :)
    En härlig söndag på dig också min vän NU :D

    SvaraRadera