Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 27 mars 2011

Vår - spela kula :)

Är det vår nu . . . 
När barnen är ute med nya skor och spelar kula :)
Leende o glada och förväntansfulla :)
Dom har t o m målat dit sina hopphagar, 
så att dom kan hoppa hage :)
ÄR det inte vår då . . .  

Nä, än får vi nog inte ropa "Hej" - för än är nog inte vinterns "spratt" över :/
Men jag njuter så länge det varar jag :)
Försöker att leva i nuet så mycke jag bara kan :)
Jag är ute och går långa promenader - både med och utan vovvsan :)
Solen skiner, trots blåst - och det börjar iaf att dofta vår :)
Och det bara ÄR så skönt, håller ni inte med :)

Nackdelen med våren är ju att solens strålar hittar allt damm inomhus osv, som vi trodde inte fanns . . . hm :/
Så jag har dammat av i vardagsrummet idag också, känns bra :)

Idag har jag även:
  • diskat o torkat golven
  • kokat blötlagda stora vita bönor
  • kokat blötlagda små svarta goda linser
  • tagit en rejäl promenad ute i solen och blåsten, bland dom lekande barnen
    Önskar er en skön och hälsosam fortsättning på denna söndag - men också en härlig avslutning på sista vintermånaden mars :)

    Love you all 
    :D

    2 kommentarer:

    1. Visst är det vår - även om det är en tidig sådan :D Här finns för mycket snö än för att man ska kunna rita hagar, men det kommer... Men dagarna är ljusa och temperaturen ofta kring noll eller t o m plusgrader! Inte illa alls! ;-) Önskar dig en riktigt skön tisdag! KRAM

      SvaraRadera
    2. Ja, säkert är det så - att våren hunnit liiite längre här än hos dig :)
      Men så småningom så kommer den till oss alla :)
      Idag, tisdag, är det vinter igen: grått, liite snöflingor och ser kallt ut, birrr :/
      Värmande kramis mä kraft o änglars ljus NU
      :D

      SvaraRadera