Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 1 mars 2011

Hur levande är du?

Krönika ut tidningen Hälsa nr 10/07
Orgasmer nyttigare än fanatiska groddar

Hur kul är ditt liv? Njuter du av din kropp, ditt arbete och dina vänner eller kommer du hem utschasad från ett dötrist jobb och hoppas att nypressad morotsjuice ska hålla dig frisk? Meningen med livet är utveckling. Blommorna är skyldiga bina att slå ut i blom. Om vi ska leva i en ännu bättre värld är det helt enkelt inte okej att degradera sig själv till penningslav. Att sälja armar och ben mot x kr i timmen. Få företeelser är farligare än att inte leva sina drömmar. Du är skyldig dig själv och oss andra att utveckla dina talanger! halsa.jpg

Så varför lever så många inte sina drömmar? Jag tror att ett av samhällets största problem är att vi inte känner våra känslor, att förnuftshjärnan inte får information om vad våra känslor vill motivera oss att göra, utan har bara det mer krassa förnuftet att fatta beslut utifrån. Barn vet alltid vad de har lust till och vi vuxna har undertryckt våra känslor så länge att vi lätt blir vilsna och förnuftiga robotar. Vi gör vad som förväntas av oss och glömmer vår originalitet och våra drömmar.

MIN VISION ÄR en mänsklighet i kontakt med sina känslor och som därmed kan ta beslut med större säkerhet. Tänk dig om grunden för att få bli präst var att man regelbundet hade starka andliga upplevelser och att blivande doktorer främst skulle vara intresserade av patienterna. Hälsa handlar om att ta kommandot över sitt inre apotek, att känna om jobbet i huvudsak ger kraft och utveckling eller skapar känslor i kroppen som gör oss bittra och sjuka. Tydligen kan vi undertrycka våra känslor så mycket att vi inte ens känner att vi är trötta.

Det har blivit vår tids stora psykiska epedemi – utbrändhet.

TILLHÖR DU DEM som borde byta ut sina biodynamiska morötter mot garanterat giftfria orgasmer? Vägen till hälsa heter personlig utveckling och handlar egentligen om att stå ut med allt högre nivåer av känslor utan att förnuftet grumlas. Hur arg kan du bli utan att säga dumma saker? Hur kåt kan en man bli utan att ejakulera? Undviker du ofarliga situationer som känns farliga blir du dåligt förberedd för livet och dina talanger somnar in ...

MAN MÅSTE VARA KÅT på livet för att få bra orgasmer. Kan du inte njuta beror det ofta på spänningar i underlivet som uppstår om du undertrycker sorg, glädje och ilska, vilket i längden alltså leder till att du inte vet vem du är eller vad du vill med ditt liv. Kommer du hem från ett trist slavjobb och sätter dig framför tv:n och sen hoppas på schysst sex är du helt enkelt fel ute. Sex är, om det utförs rätt, en väg till extatisk andlighet, en väg som inte är kantad av sexuell teknik utan av en villighet att i varje stund uttrycka och uppleva känslor. Inget är hälsosammare än extatisk kärlek i famnen hos din älskade. Hur levande vill du vara? När ska sjukvården ordinera beröring och orgasmer? Och när ska prästerna lära oss att sex är en väg till andlighet?

Krönika ut tidningen Hälsa nr 10/07
Ladda ner PDF här >>

Hi hi . . . och detta ska komma från MIG :)
(nä, det är ju ett citat)
Kram på er
Love you
:D

2 kommentarer:

  1. Intresset för sex är för mig i dagsläget lika med NOLL! Håller mig nog till morötter ;-) Men var och en måste ju få känna och göra det som känns bäst för dom! Hoppas du snart hittar någon (om du inte redan gjort det) att testa kunskaperna med ;D Ha det bra! Kram från Din Vän

    SvaraRadera
  2. Ha ha :)
    Och nä, jag har ingen just nu - att "testa" på, får ta nå'n trevlig en, när jag är ute o går kanske :)
    Nä, skoj bara - häpp :)
    Men faktum ÄR att det ÄR ohälsosamt att hålla inne känslorna - och Tantra osv ska vara ett av dom bästa redskapen för det :)
    Österländsk känslobearbetning är vad det egentligen handlar om - inte det vi i väst kallar - sex :)
    Det här handlar om att framförallt möta sig själv på ett mycket djupare plan :)
    Men jag håller mä - morötter är gott :D
    Ha det bäst du också min vän :)
    Varma kraftgivande kramen till dig min vän
    :D

    SvaraRadera