Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 12 december 2010

Soligt men kallt :)

Solen skiner så fint där ute, ska nog ge mig iväg på en skön promenad, känns det som :)
Men det gäller att pylta på sig varma kläder o linda in sig ordentligt i sjalen, annars blir det för kallt, birrrr :/
Tänk så skönt det blir när det blir vår o sommar, bara att gå ut som vi är :)
Nätta skor o kläder o väskan med, se'n går vi ut bara :)
Visst låter det skönt :D
Tar ju en himla tid att få på sig dom varma byssorna över det första lagret (dom varma tightsen) och se'n en kofta över tröjan mä - och på dä så är det varma jackan o sjalen, tjockvantarna o varma rejäla nya vinterkängorna med broddar på, puuuhhhh . . .
Färdigklagat nu :)

Jag vill önska er alla mina härliga bloggvänner en skön 3:e adventssöndag och hoppas att ni också har sol och blå himmel - och inte såååå där jättekallt (här är det birrrr ca 13 grader) :/
Jag vill också hälsa Livskrafter o Tigris välkomna som mina nya följare, jättekul :D
Besök gärna deras fina bloggar, så härliga :)

Så ha det bäst nu ni alla goa - snart jul - nyår - och vååååår :)
Värmande kramen så här i advent
från mig till er alla, så ni får ha det bara bäst
:D

4 kommentarer:

  1. Har nyss kommit in från en längre Sigge-promenad i sol, snö och kyla...som du säger med mycket kläder och snabba steg så går det bra och det är underbart att komma in i värmen igen, nöjd och belåten över att både Sigge och jag fick en stärkande promenad.
    Ha en skön adventssöndag du oxå. Nu vet du vad jag ska göra ;)...ska bli skönt när det är klart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det besvärligare att gå ut under vintertid p.g.a. att vi måste klä på oss ordenligt, men tänk så skönt det är med lite kylig, frisk luft. Och vi HAR ju kläder att ta på oss! Själv skippar jag promenaden idag och nyttjar bassängen istället. Imorgon måste jag iväg på en del ärenden igen. Önskar dig också en skön 3:e advent! KRAM

    SvaraRadera
  3. Och nu Anna, så har jag precis kommit hem från min "egenpromenad", kallt men soligt, mötte flera glada medmänniskor :)
    Påpyltade liksom jag var dom, ser ut som vi bor i Alska, birrr :)
    Tack du, nu ska jag äta god lax med pasta o ostsås, grönkål o rivna morötter :)
    Se'n ska jag dammsuga här o fixa sovrummet, se'n gör även jag adventssöndag o bara tar det lugnt med tända ljus o myyyysigt :)
    Kraftfull o värmande kraamis på dig o goa Sigge NU mä allt bäst :D

    SvaraRadera
  4. Ja, jag veeeet CiaR att du är förälskad i det kalla klimatet o gillar frisk o kylig luft - MEN jag föredrar ändå vår, sommar o tidig höst, för då är det som sagt lättare att vara ute o få mera frisk luft :) Men när värmen stiger på tok för högt och under en längre tid, så kanske även det kan va' påfrestande (hur vill jag ha det egentligen?)
    Och du har rätt, för det är ju inte alla som har kläder att ta på sig, t o m här i "välfärdens" Sverige o Finland??!!
    Jag bara ÄR så avis på dig o din bassäng, låter sååå skönt när du berättar :)
    Ha det bäst där min vän o var rädd om dig :)
    Kraftfulla o varma kramen från mig till dig NU :D

    SvaraRadera