Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 19 december 2010

Awarder går till:

Till att börja med vill jag sända ett varmt tack till Livskrafters Emma, för att hon skänkte en kärleksfull tanke till mig, då hon gav mig en award :)

Nu har jag funderat fram o tillbaka vad jag ska berätta om mig själv - men framförallt vilka 3 av er underbara o härliga bloggare, som jag ska ge min award till :)

Lite info om mig:
1) Jag är född i Stockholm, men efter ca 1 år flyttade vi upp till Hälsingland, där vi delade hus med en farbror o faster o deras familj.
Jag var nog redan då en liten udda fågel med eget tänk, som inte alltid gjorde som dom andra gjorde inte, nä nä :)

2) I 19årsåldern bar det av mot Stockholm igen - till Järna och antroposoferna, där jag jobbade med förståndshandikappade under ca 1 år.
Det var intressant att jobba med antroposoferna med deras livsfilosofi, men jag var nog lite för ung för att anamma deras kärleksfulla livsstil redan då - men drygt 20 år därefter började jag att förstå och inse deras kärlekshandlingar till sin nästa och till livet :)
Då var jag drygt 40 och kraschlandade i livet med sjukpension o skilsmässa osv.

3) Denna kraschlandning ledde mig vidare till ett liv i hälsans tecken :)
När jag mådde som sämst och var helt orkeslös, fick jag kontakt med en underbar kille från Belgien, som gav Shiatsubehandlingar o Qigongövningar med tänk o kunskap från öst :)
Nu efter ca 9 år är JAG utbildad shiatsuterapeut och hjälper andra att må så bäst det bara går, Visst kan livet vara underbart ändå :)

Eftersom jag brinner för att sprida hälsa o kärlek ut i världen och universum, blir det ni tre som får min bloggutmärkelse, award:

1) Goa Ann-nina, som just nu kämpar med en fruktansvärd amalgamsanering, så hon mår just nu inte så där jättebra. Hennes härliga bloggar med underbara bilder o tankar från hennes liv, där hon frikostigt bjuder på sig själv och delar med sig av sina erfarenheter o kunskaper :)
Lycka till min vän, för du vet väl att jag är med dig i mina tankar, liksom änglarna förstås :)
I denna blogg bjuds du på fakta om bl a Den Svenska Sjuka Vårdens sätt att inte vara kapabel att hjälpa oss när vi verkligen är sjuka - att det då t o m kan gå åt hellsifyr totalt. Så förlita dig inte till fullo på SJUKvårdens sätt att "hjälpa" (stjälpa) dig, utan tänk själv - är hennes bästa råd - och - Ta reda på fakta själv - leta - sök - lär dig - lääääs - och sök igen !!!!
Bland detta så hittar vi även sköna sommarbilder och berättelser om lycka och glädje :)

2) Jag skickar tillbaka en award till goa Emma på Livskrafter, för att du är en riktig profet för kärlek och medmänsklighet i ditt stöttande, så att vi ska må bäst :)
Ett besök hos henne ger dig tankenötter, pepp och daglig inspiration till att växa som individ och inte smälta in i flocken av den "grå massan" :)
Du finner även de allra underbaraste målningar av Antijantekvinnor (gudinnor) där, som verkligen får dig att tänka till och komma i kontakt med dina äkta känslor :D

3) Och sist men inte minst har vi pyssliga goa Myrna från Stockholm, som numera bor på Gotland. I denna blogg berättar Myrna så härligt om sitt liv i skogsbacken med vedeldning osv :)
Hon skriver om sina dagar med humor och ett stort och smittsamt leende och en stor portion av humor :D
Myrna älskar blomster, kransbindning, hundar, naturen och att ta tillvara vad naturen bjuder på. Det kan som slutprodukt bli ett läskande vin, en god svamprätt eller en mustig squashsoppa :)
Denna härliga kvinna är en fena på att fixa allt själv - ringer inte efter hjälp i första taget inte, nä nä :)

Jag vill även skicka en award till er alla här på bloggen som jag besöker - ni är alla så underbara och härliga :)
Det var inte så jättelätt om jag säger så att välja ut vilka av er som skulle få . . .

Värmande kraamisen i snöyra och firande av 4:e advent
från eran delfinolin i sin Vintriga Vik
:D

9 kommentarer:

  1. TACK du goa välgörare!!! Nu fick jag nåt att fundera på i julstöket :-) Oj, oj , oj och vad vet läsarna INTE om mig *L* Kramkram

    SvaraRadera
  2. Vassego du pyssliga på öa :)
    Ja, tänk att du får mer att fixa mä, bara för denna awarden, fniss :)
    Kramis på dig NU :D

    SvaraRadera
  3. Ja, livet kan vara underbart och därute finns oanade möjligheter.
    Grattis Myrna, Emma och Ann-Nina!!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Jajamen du Anna, men jag har inte fått nå't "gratis". Ingen stöttning, uppmuntran eller förståelse på min krokiga väg, som slutligen skulle stanna vid hälsans underbara möjligheter :)

    Och javisst var "kandidaterna" väl värda sin utmärkelse, så goa så :)

    Varm kram på dig nu när det snart är jul :D

    SvaraRadera
  5. Men gokväll i stugan
    Tack tack taack för omtanke och fina ord. Blir både rörd och berörd.
    Skänker kärlek och en stor kram
    Emma

    SvaraRadera
  6. Säger bara vassego jag, för att du är du och bara värd att få lite uppmuntran du mä :)
    Änglakramis på dig NU :D

    SvaraRadera
  7. Hoppas månen rund och glad ser till dig idag! ;)

    SvaraRadera
  8. Åh, tackar ödmjukast goa Tigris :D
    Ja, jag tror att den runda goa har varit med mig idag, tack vare dig :D
    Kramis o tack
    från "mig" :D

    SvaraRadera
  9. Tusen tack, min vän! Vilka fina ord! Värmer i vinterkylan.:) En ära att bli uppmärksammad och få beröm för galenskaper som man totar ihop. Kramar till dig och bustösan i er Vik från oss två flickebarn i vår vita skog.

    SvaraRadera