Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 13 december 2010

Gråter o blir tröstad :)

Jag tittar på Hjältegalan på 4:an och bara gråter, så känslosamt :)
Fly tittar på mig o tröstar mig, pussar på mig, undrar väl varför jag gråter :)
Säg inte att hundar inte förstår, för det gör dom :)
"Speciellt" Fly, tror jag, men finns med säkerhet flera förståndiga o empatiska vovvsar :)
Så skönt att ha henne här nu, när känslorna flödar, bara för att det finns så fantastiska människor som osjälviskt hjälper andra o tänker 0 på sig själv :)
Nu måste jag kolla vidare, svårt att skriva när tårarna rinner :)
Ha det bäst o bry er om varandra, era grannar, nå'n annan ensam person som bara behöver "nå'n :)

Tänk lite längre, bara ett leende eller en hand att hålla, kan betyda - allt, men på Hjältegalan var det några strån vassare :)

Jag grät när den unga goa från Årjäng träffade flickorna och när den andra unga killen fick träffa den lilla tösen, som höll på att strypas av en vanvettig nerdrogad kvinna medan dom andra bara glodde o inget gjorde :)
Jag känner en så'n glädje över att dessa människor fortfarande finns bland oss - kunde ju gått galet mä :)

En medmänsklig o tacksam kraamis till er alla, för att vi trots allt har det ganska så bäst ändå eller hur :D

8 kommentarer:

  1. Har inte själv sett det nämnda programmet men håller med om att det är roligt att se att det finns människor som hjälper andra. Önskar dig en skön väntan på Julen! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, världen skulle vara en mycket bättre plats att bo på om det vore mer av det tänket :)
    Vi får sända ut så'na osjälviska tankar, så sår vi ett frö för att det ska bli så :)
    Önskar även dig en skön tid nu i väntans tid :)
    Håller tummarna så att du får som du önskar :)
    Medmänskliga o varma kraamen till dig från mig NU :D

    SvaraRadera
  3. ja missade det tyvärr men jag är så glad att det finns en hjältegala och jag såg förra året och grät och grät och blev varm i hela kroppen
    kram och ha det underbart gott
    Emma

    SvaraRadera
  4. Då missade du faktiskt ett väldigt gripande o känslosamt program, med människor som var som änglar o helt osjälviska :)
    Jag har haft fullt upp ikväll av Fly, min pojkes busiga hundtjej. Nu har hon åkt hem med husse, så då passar jag på att svara dig min ängel :)
    Trygg o beskyddande godnattiskraamis bara för dig NU :D

    SvaraRadera
  5. Hallå där
    Du har något att hämta i min blogg
    kramar och ljus till just dig från mig
    Emma

    SvaraRadera
  6. Ha ha, jag har redan varit där, fniss :)
    Du är bara så go o härlig :)
    Fortsätt att vara du o att sprida kärlek o värme på ditt underbara sätt :)
    Kramis mä kärlek o värme NU :D

    SvaraRadera
  7. Vill önska dig en trevlig helg! Kram och tänker på dig.
    PS. Glöm inte min utlottning! DS

    SvaraRadera
  8. Oj, tack detsamma du goa :)
    Utlottningen kanske inte funkar, då jag inte är tekniskt funtat o kan länka :/
    Men ha det bäst med en varm kraam NU :D

    SvaraRadera