Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 25 december 2010

Kunde gått illa :/

Ja, jag fick ju busvovsan kvar här att sova över. Husse skulle ut mä kompisar o ha kul :)
Mysigt - men - Det är ju bara det att det är ju så förbenat svinkallt ute nu, så det blir ju inga långisar just nu heller - dom sparar vi till det blir något behagligare temperatur :)

Måste också berätta att när hon kom till mig igår på julafton, så kom ju tomten ute på gården - och snacka om att - tomten tyckte hon inte om - morrade o skällde o backade - konstig prick den där gubben :)

Men vad jag skulle berätta om var att när jag efter den jättekorta morronkissobajsrundan, la mig på spikmattan en stund - (lekte mä dom förbenade bollarna ändå så att hon inte kände sig "övergiven"). Men ändå hittade fröken Bus på lite nytt bus, som omväxling, hm :) Jag kanske slumrade till ett ögonlock . . . Det blinkade ju till i min lampa vid sängen, men jag trodde att hon dragit ur kontakten bara, sitter ganska så lätt - (den var nu helt släckt) Men hon hade helt sonika slitit bort kontakten från sladden och även smulat sönder sladden!!!!
Tänk om hon fått ström i sig!!!! Törs inte tänka längre . . .
Kanske var det därför hon var så jätteprillig när vi var ute nyss, fniss :)

Nu gnager hon på dom pyttesmå smaskiga julklappsbenen (som hon fått av "mamma" att gnaga på) och är faktiskt ganska så lugn - det är därför jag kan skriva några ord till er nu :)

Som liten flicka hade jag en liten vit dvärgkanin, som oxå gnagde lampsladdar :)
Är det mig det är fel på - eller . . .

Ha en skön o fridfull fortsättning på juldagarna
Unna er kanske nå'n skön behandling eller gå o bubbla i bubbelpool :)
Eller så tar vi kanske tag i den där träningen då - som egentligen är så skön ju :)
Kom igen nu Formflickor, för inte är det väl fel att utnyttja dessa da'r även till att tänka även på oss själva lite (som balans till allt det smaskiga som ska smaskas på nu) :)

En Fridfull o Må Bäst Kraamis
från "mig"

4 kommentarer:

  1. De flesta djuren gnager på sladdar om man tillåter det ;-) Därför ska/bör man lära hunden att ligga på sin plats när man själv är upptagen med annat. Dom måste faktiskt lära sig att man inte underhåller dom jämt! Nåja, man lär sig med tiden ;-) Snart har vi ett alldeles nytt år framför oss. Kanske dags att tänka på detta med Nyårslöften - och hur man gör för att hålla dom hela året? Hmmmm... jag funderar så dom små gråa glöder *hihi* Hoppas helgen har varit till belåtenhet och att du får en riktigt bra avslutning på detta år! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jodå, nog försöker jag hålla på mina regler, men hon är ju som ett barnbarn för mig - o dom får vi ju skämma bort litegrann iaf, eller hur :)
    Det här är faktiskt första gången hon gnagt sönder nå't se'n hon var jätteliten - då hon gnagde sönder mina innetofflor :)
    Hon vet vad som är hennes leksaker: bollar o ben, brukar faktiskt hålla sig till dom :)
    Önskar även dig en fridfull fortsättning på detta år mä allt gott NU :D

    SvaraRadera
  3. Idag återtog jag min dagliga-promenad. Skönt!
    ;)

    SvaraRadera
  4. Japp :)
    Nu är det dags för oss att röra på oss igen :)
    Sätt ena benet framför det andra - och så går vi iaf 30 minuter om da'n till att börja mä :)
    Kramis mä ny energi för nya goda vanor NU :D

    SvaraRadera