Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 2 oktober 2010

Oktober nu

. . . och det börjar bli kyligare och ganska så rejält på kvällarna, brrr :/
Nu var det några dagar se'n jag skrev, som ni kanske har märkt, men nu så . . .
En av mina bästa väninnor ligger på lasarettet nu och har opererat höften, inge kul alls, för hon har blivit svullen där och det är varmt o hårt - kanske en inflammation . . .
Men NEJ, nu har hon varit med om allt för mycke, så nu får det allt va' nog för ett tag.
Fattas bara att det blir komplikationer efter operationen också, som om hon inte varit med om tillräckligt med elände . . .
Så imorgon åker jag och min kollega in dit med några dunkar vatten och även Acidwater (det sura vattnet, som du också kan välja på joniseringsmaskinen), som tar död på ca 98 % av bakterierna på ca 90 sekunder, så det är precis vad hon behöver - för att även rensa ut penicilin o skit. Hon ska även få nå' allerta frön som sätter fart på maggen, så blir det bäst till slut ska ni se :) Och så blir hon nog glad när vi kommer in och hälsar på, tror ni inte :) Men innan dess ska vi på en mässa o kolla och även handla lite, så att vi kan ta med oss frukt o nå't gott o nyttigt :) Behöver hon så att hon blir stark o frisk igen :)

Nu har jag Fly hos mig, för att husse ska ut o ha kul (kanske ragga nå'n tjej :)
På månda' kommer hon igen, ska bli så mysigt, för hon är ju bara så go :)

Puss o kraam o voffs från oss och ha en skön men solig höstkylig helg :D

4 kommentarer:

  1. Brr, kallt här också. Stackars vännen, men du verkar göra ditt bästa för att kurera henne.
    Ha en skön helg du med!!

    SvaraRadera
  2. Ja, brrr är rätta ordet, men vi får göra det bästa av situationen, för nu ÄR det höst, så är de bara :/ :) Kan tänka mig att du har det ännu bistrare :/
    Ja, vi får hoppas att allt blir bäst för min stackars väninna, inge kul alls nu :/
    Men jag har busvovsan här o hon är bara så go :) Hälsar med voff på prickis o Co :)
    Värmande kram o ha en skön helg du mä :D

    SvaraRadera
  3. Trist med problem med och efter operationer :( Men hoppas ert besök både hjälper och piggar upp henne! Synd att jag inte kan få tag i det där vattnet här :/ men kanske någon gång...? Jo, nu är MIN bästa årstid här = hösten! Jag trivs och mår bra!!! Har alltid mindre värk och lättare att andas när temperaturen blir svalare och alla allergener (från sommartid) dör och försvinner! Känner mig piggare även rent allmänt alltid på hösten, men hoppas att det inte blir alltför besvärligt väder under vintern - för den brukar ju följa hösten oavsett vad vi önskar. Men just nu är det HÖST och jag passar på att NJUTA av den! Kram till dig och tack för din aldrig sinande omtanke min Vän!

    SvaraRadera
  4. Mmm, trist är de :/ Få se om vi kommer in, hon verkar inte veta vad hon vill idag, hm :/
    Men jobbigt har hon iaf, inte bra :/
    Håller med dig om hösten iaf, när det är friskt o soligt, men inte när det är blött o ruggigt :)
    Och v.... den vill jag glömma helt :/
    Omtanken blir väl bara större o kraftfullare när vi delar med oss av den, eller :)
    Omtänksamma kramen från mig i Viken :D

    SvaraRadera