Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 31 oktober 2010

Jag har skött mig :)

Ja, i alla fall så till vida att jag kom ihåg klockorna och den förbaskade vintertiden.
Jag ställde om dom igårkväll redan och kom upp som jag skulle :)
Klockan var ställd på strax efter 7 (som ju egentligen var 8), vi fick ju sova en timme längre inatt - eller få en timme extra under morgonen/förmiddagen, bara att välja :)

Jag var ju tvungen att gå upp så tidigt, för jag skulle ju träffa min jättegoa väninna redan kl 10 i förmiddags, som är här nu, för att besöka sin dotters familj där barnbarnet fyllde år igår - och så naturligtvis träffa mig och några andra av hennes vänner :)
Ni vet ju mina morgonrutiner för att komma igång: Just dä, Shaktis o PutteTränis, dusch, frukost o se'n iväg :) Tar ju en liten stund dä, men det är det värt för att få må så bäst jag kan :)

Vi fick en ganska så kort stund tillsammans, gick alldeles för fort :) Men det är ju så det sägs: när det är trevligt o känns som bäst, går tiden alldeles för fort :)
Mycke prat, skratt o tröst - och så hann vi byta behandlingar med varandra också, kändes så himla skönt :) Så var rädda om guldkornen bland era vänner, visa vad dom betyder för dig, tala om det, var rädd om eran vänskap och det ni har gemensamt :)

Jag har inte dammsugit eller städat alls i helgen, blev inte av helt enkelt :/ Så det kan bli, jag som var så inställd på att feja runt här, men skönt nog så finns det ju fler da'r :)

En guldkornskraamis för vårlängtan och för äkta vänskap
önskar jag i Viken :D

2 kommentarer:

  1. Städningen väntar nog snällt kvar tills du känner dig motiverad att ta itu med den! Tiden flyger iväg när man inte vill det och masar sig fram när man vill att det ska gå fort... Här har det inte heller blivit något gjort, men snart kanske jag kommer igång! Ha en skön början till denna nya vecka och nya månad!

    SvaraRadera
  2. Visst är det konstigt - att allt roligt väntar inte - men det som är träligt o jobbigt, väntar så snällt så, fattar noll :)
    Solen har lyst så fint idag så, trots att det är november :) Hoppas att det håller ett bra tag till :) Behöver vi, så att den mörka perioden inte så lång kanske :)
    Ovansligt med sol nu, men jag tackar ju o tar emot förstås :) Kramis på dig med allt bäst :D

    SvaraRadera