Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 10 oktober 2010

Vän från E-kontakt :)

Tänk vad ett samtal kan påverka humöret, både negativt o positivt :)
Mitt i fönsterputs och möbelflytt (för att komma fram till fönstren, hm), så ringde telefonen.
Och jag höll faktiskt på att sätta nå't i vrångstrupen, för kan ni tänka er . . . Det var faktiskt en jättesnäll kille, som jag dejtat under ett par månader för ett par år se'n ungefär :) Han var på väg till Gävle o Valbo och stannade för att ringa, när han kom att tänka på mig, fniss :) Visst är det väl skönt att nå'n tänker på oss, eller hur, fniss igen :)
Vi pratade en stund, gick faktiskt förvånansvärt bra, trots att jag blev så överumplad :)
Jag vet att det faktiskt kunde ha blivit nå't, men han är så uppslukad av sitt arbete, är alltså en arbetsnarkoman, så det blev alltså lite knepigt där mot slutet - så jag drog mig ur, hm :/
Nu får vi väl siiii, nästa Gävleresa så kanske det blir ett besök, hm :/ :)

Vardagsrumsfönstret är putsat o jättefint, med mitt vatten naturligtvis (utan fönsterputs)(det starkaste basiska, 11,5: är fettlösande o effektivt mot smuts o lort) Jag har aldrig haft så blanka fönster, tror jag (kanske är bäst att tillägga :)
Men hallå så kämpigt det blev i början . . . Jag skruvade upp fel skruvar på fönstret, så att alla rutorna kom fram - och den yttersta rutan fastnade - och jag fick varken igen fönstret igen - eller upp det, snacka om vilka grodor som hoppade ur munnen på mig, kom nog rök ur öronen också kändes det som - men nu är jag glad o nöjd igen :) Fönstret i köket är kvar o insidan på sovrumsfönstret, för jag tog utsidan o hela balkongdörrsfönstret, puhhhh :/

Och trots att Fly gått o letat bollar osv bakom soffan, så var det nästan soprent där på hundhår, förvånande men skönt :)

Jag har ätit en god o värmande soppa ikväll på morot, palsternacka, purjo, lök, potatis, kidneybönor, gröna bönor o små vita bönor, gjord på jättemustig hönsbuljong :)
Jättemätt sitter jag i soffan och kollar på BingoLotto med Linda B o inte Lotta, men hon är förvånansvärt duktig o glad hon mä :)

Puss o kram så länge så hörs vi nog igen ska ni se
Jag från soliga höstiga Viken :D

4 kommentarer:

  1. Samtal från personer man inte haft kontakt med på länge, är ju jätteroligt! Hoppas ni kan bli goda vänner med "arbetsnarkomanen" även om det inte skulle bli något annat! Vänner är inte så "fy skam" dom heller *ler*
    Vad duktig du har varit som orkat med både möbelflytt och fönsterputs! Här har det inte blivit av med något fönsterputs alls :( Önskar dig en trivsam, ny vecka! KRAM

    SvaraRadera
  2. Kom hem till mig och putsa mina fönster också, snälla!!
    Kul det där med tel.samtalet. Förstår dig. Kanske blir det en liten fika nästa gång.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja du CiaR, jag blev helt paff när jag fattade vem det var, hjälp o fniss :)
    Nä, vänner är inte fy skam att ha - och äkta vänner är guld värt :)
    Möblerna = stora soffan o jättetunga bordet, som jag bara flyttar på när fönstrena ska putsas, puhhh . . .
    Kraamis mä en trivsam ny vecka till dig mä min vän, ha det bara bäst o var rädd om dig :D

    SvaraRadera
  4. Kanske fniss . . . om jag får putsa med mitt vatten och om du köper en Chanson jonieringsmaskin av mig,(just joking) då kan jag kanske tänka på saken. För uschamej så jobbigt det är, pust o stön, räcker mä 2 ggr om året tycker då jag :)
    Mmmm, lite roligt är det allt :) och jag kan inte påverka nå't, hm :/ Har inte kvar hans nummer, så bollen är hos honom :)
    Puss o kram på er 2 goa från mig i soliga Viken :D

    SvaraRadera