Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 9 oktober 2010

Ovarsamma grannar :/

Jag bryr mig inte om hur folk lever sina liv. Det är ju deras val om dom super varenda dag och röker som en skorsten, så att lungor o lever skrumpnar o hela dom blir alldeles förkolnade o sjuka, är deras val som sagt - MEN om dom utsätter andra för fara - DÅ reagerar jag . . .
Visserligen så är ju min vision att alla, eller så många som möjligt iaf, ska må bäst o tänka på hälsan osv, för vi har inte så många chanser att reparera det vi har förstört, tyvärr :/
Och visst finns det medel att ta till, som läker på cellnivå, så allt är ju möjligt i och för sig. Jag prisar ju "mitt" joniserade o basiska vatten, som är en riktig uppfräschare för våra celler och våran kropp :)

Men nu är jag lite förbannad över hur hyresvärdar blandar alla oss i en enda röra - och låter ansvarslösa personer, som lämnar spisar, ljus osv och sticker från lägenheten i ett hus där vi bor flera familjer, som blir utsatta för den personens slarv o ovarsamhet!
Jag har som sagt inga som helst fördomar mot folk - tycker att vi alla har lika värde - MEN jag vill inte bli utsatt för fara och kanske brinna inne, då nå'n "idiot" slarvar stup i kvarten!

Nu har brandbil o ambulans varit här igen på kort tid, till samma lägenhet, kostar massor och kan ju bli en katastrof om vi har otur :/

Vad tycker ni?
Ska så'nt här få fortsätta????

Stinker brandrök även över till mitt hus, var tvungen att stänga balkongen för stanken :/

Vet att en annan bloggare råkat ut för samma sak.

Ska vi tolerera så'nt här, eller agera?

Kramis

6 kommentarer:

  1. Nej sånt ska man inte behöva acceptera. Försök att samla ihop så många som möjligt som tycker till i detta och gå tillsammans till bostadbolaget/hyresvärden...få till en lista om inte alla kan gå med.

    SvaraRadera
  2. Ja, nå't måste vi göra, är ju säkert dä, hm :/
    Han måste ju nästan betraktas som allmän fara med sin glömska, som ju blir att betrakta som vårdslöshet :/
    Men var ska dom bo då - egentligen?
    Man kan välan inte sätta in alla på hem av olika slag, eller kan man????
    Kramis på dig o ha som sagt en skön lörda'kväll :D

    SvaraRadera
  3. Inte ska vi acceptera något sådant.Vi ska kunna känna oss trygga

    Kram min vän i Viken

    SvaraRadera
  4. Visst min vän, men vad kan göras?
    Hyresvärlden går ju dessutom ut med budskapet om Tryggt Boende? Queeeee?
    Varm kram till dig för trygghet o säkerhet :D

    SvaraRadera
  5. Självgivet ska vi kräva ett tryggt boende - vi betalar ju för det. Visst kan en olycka hända vem som helst, men om det hänt flera gånger så är det ett varningstecken. Du frågar: var ska dom bo? Ja, jag tycker att dom kan bo i en barack utanför samhället så dom skadar bara sig själv om något händer! Alla personenr klarar faktiskt inte att bo för nära andra människor = som försöker leva ett vanligt (Svensson)liv och jag tycker att vi bör acceptera det också. Men det får inte förstöra för någon annan!

    SvaraRadera
  6. När jag bodde i Hälsingland, fanns det faktiskt ett ställe utanför Söderhamn, där många knarkare bodde i en lång barackliknande länga :) Tror nog inte att den är kvar nu - vet inte hur det skulle funka att skjutsa ut dom i "skogen" nu för tiden, men inte är det kul inte när det händer så'na här saker :/
    Men som sagt så har ju alla lika mycke värde, viktigt att inte glömma det - MEN då måste ju vi "som sköter oss" också ha nå't värde ju :/
    Ha det bäst denna (här iaf) soliga sönda' :D
    Solig höstkram på dig från mig med allt bäst, för det är du värd, ska du veta :D

    SvaraRadera