Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 3 oktober 2010

Dejavy

Idag har jag haft min ögonsten Fly här, hon kom ju igårkväll :)
En goare o mysigare hund har jag inte träffat på länge (trots att jag haft två härliga hundar själv för flera år se'n). Hon har en så'n härlig mimik med dom varma ögonen o den goa munnen, så jag bara smälter på stört :) Hon blir förlåten på stört om hon varit olydig, för det går bara inte att va' arg nå'n längre stund på henne :) Och imorgon kommer hon till "mamma" igen, väcker mig ca 05.30 :) Men jag brukar få henne att somna om till iaf halv 8, då får hon gå ut på kiss o bajsrunda :)

Min kollega och jag åkte in till Gävle lasarett idag, för att besöka vår väninna, som har opererat höften. Jag måste berätta om "dejavy", det var så märkligt . . . Nu ska ni få höra :)
Igår när vi pratade i mobilerna, jag o väninnan - så anade jag att det måste ju bara va' samma avdelning som jag låg på för flera år se'n, men jag trodde väl inte ändå . . .
Joodå, när hissen tagit oss upp till den våning vi skulle till, så bara visste jag vägen.
Min kollega tänkte gå till vänster, men jag sa: "Nej, vi ska till höger, för det är den avdelningen". "Tror du" sa hon . . . "Jo" sa jag, "för det var där jag låg när det inte var så skojsigt" . . . Vi kom in på avdelningen och frågade efter hennes rum - och hör o häpna - då hade hon fått "mitt rum"!!! Visst är det väl underligt :) Av alla rum på stor avdelning och stort sjukhus :) Kändes omtumlande, mötte ingen som påminde mig om det jobbiga, skönt dä :)

Och som avrundning vill jag bara berätta, att så fort jag öppnat dörren här hemma efter besöket i Gävle, ringde telefonen - och det var mamma, som jag inte pratat med se'n början av augusti, märkliga ting händer . . . Och naturligtvis så pratade hon på, för att dölja att det var länge se'n vi pratades vid . . . Känns lite knepigt faktiskt . . . Men vi är ju alla olika :/

En värmande oktoberkraam från mig, som just nu sitter o pratar med min nyopererade väninna i mobilen :) Hon var glad och tacksam över vårt besök och det var ju trevligt :)
Önskar er alla en skön ny vecka så här i början av oktober, att ni får må bäst :D

2 kommentarer:

  1. Ibland händer saker som vi inte är beredda på och ibland dyker gamla minnen upp där vi minst anar dom! Hundar ska ha klart för sig på direkten om/när dom gör otillåtna saker, men man ska glömma det så fort dom gör rätt! Hundar lever i nuet och man kan (och får) inte straffa dom för något som hänt tidigare - bara i exakt den stunden dom gör fel! Detta är svårt för en del människor! Hundar brukar lära sig en hel del människospråk men vi människor verkar ha svårare att lära oss hundspråk! Som jag har sagt lärde jag alltid hundarna teckenspråk och gester - det funkar mycket bättre än ord - även om hundarna lär sig dom också! ;-) Krama Fly från mig och berätta (viska i hennes öra) för henne att jag tänker på henne ofta! KRAM till dig också och skönt att ni kunde besöka "sjuklingen". Hoppas hon blir frisk snart!

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet, Haffa dom med "tassen i syltburken" :) Det har jag ju gjort med henne och då ser hon såååå oskyldig ut. Spelar ingen roll, hon får lägga sig på platsen en liten stund. Efter en liten stund går jag dit, annars kommer hon smygande/krypande helt oskyldig förstås, ler :) Hon kan o hon förstår så det är skrämmande faktiskt, både tecken, gester o ord :)
    Besöket var knepigt, samma rum! Jag tror att väninnan blev glad o kommer att tillfriskna :)
    Kraftgivande änglakraamisen på dig från mig :D

    SvaraRadera