Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 23 september 2010

Oroligt . . .

Till att börja med vill jag bara berätta att det verkar finnas mysisar även på E-k och vem kunde tro det :) Visst har jag väl mött några, men men - dom måste hålla i längden också, inte förintas på kort tid och förvandlas från prinsen till en groda :/
Jag skriver med en härlig kille, som verkligen verkar ha både stuns o hjärna :) Men tyvärr så bor vi inte grannar precis . . . massor av mil emellan oss :/
Men idag sa han som så: Ingenting är omöjligt, det vet du väl :)
Fortsättning följer, hoppas på en positiv sådan :)

Se'n så har vi ju det här med det helknäppa valet, som vi hade i år, när Sverige"Demokraterna" nu är med och ska leka regering (kanske). Under dom här 4 åren som vi haft lekstuga i regeringen, trodde vi väl inte att det kunde bli värre - men det kunde dä, tyvärr :/
Smittar ju av sig på jobb, mellan vänner och även i samhället i stort, tyvärr igen :/
Det har ju redan blivit lite "orosmoln" mellan mig o mina vänner. Trodde jag inte skulle hända, men :/ Och ändå så är ju inte jag den som pratar politik så mycke. Jag har ju även mina barn, som kommer från Indien att oroa mig över - om nu samhället blir så fientligt. Och jag ger mig inte! Jag accepterar INTE att främlingsfientliga människor ska bestämma och styra över oss medborgare, ALDRIG!!! Och om jag bara tiger när nå'n vill ha in dom, så samtycker jag ju, eller hur. Jag har sett Öststaterna och Chile innan juntan tog över i vitögat, så jag vet . . . Vill inte ha det så här . . . Jag vill bo i ett land där även "Nysvenskarna" är välkomna o lika mycke värda, basta!

Nu ska jag hoppa tillbaka til E-kontakt o se om nå't har hänt där, ler :)
Ha det bäst och fundera en gång till hur ni vill ha det i landet där ni bor, på lång sikt :D
Kraaamis från mig i Viken :D

4 kommentarer:

  1. Oj, vad spännande. Kanske leder det till en romans.
    Vad det gäller politik och främlingsfientlighet så är jag en aning rädd för hur allting kommer att utvecklas här i vårt land och jag kommer inte att tiga.
    Ha en bra dag och jag ser fram emot utvecklingen på E-k.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att killen på E-k verkar fortfarande hålla måttet *ler* Jag har alltid varit intresserad av politik och brukar prata om det också! Jag FATTAR INTE att dom kunde få så många röster??? Kan det verkligen stämma eller är det något lurendrejeri??? Sen såg jag att deras "huvudpolitiker" i Gällivare hoppade av då han fick för sig vad det var för politik som partiet står för!!! Men HALLÅÅÅ - ska man inte ta reda på sådant INNAN man går med i ett parti??? Men jag tror inte att dom påverkar politiken så mycket eftersom dom inte verkar ha någon åsikt om något annat än om invandringen! Vad har dom då i Riksdagen att göra??? Men visst finns det risker när det finns den typen av personer i samhället! Men vi får hoppas att dom "självdör" som parti! Önskar dig en trivsam fredag! KRAM

    SvaraRadera
  3. Så Spännande min vän i Viken

    SvaraRadera
  4. Tack Anna, CiaR o Mabno för erat stöd och omtanke, värmer gott ska ni veta :)
    Önskar er en riktigt skön o fin helg, för det är ni värda.

    Värmande kraaam från blöta Viken :D

    SvaraRadera