Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 31 augusti 2010

Borta bra men hemma bäst, eller?

Jaha ja, så var jag hemma igen, kom hem sent på sönda'kväll . . .
Flitigt utnyttjande av sommarkortet, åkte tidigt på freda'morgon och planerade att komma hem så sent som möjligt i söndags - och det gjorde jag :)

Sommarkortet gäller juni, juli och august, så det var på gärsgår'n att jag hann utnyttja det iår, fniss :) Men vi fick till en lucka i schemat under augustis sista dagar :)

Fullspäckat, roligt, full fart - iaf för mig som inte kanske har den farten hemma, men jag kan ju inte åka iväg hit o dit under samma dag, när jag inte har bil osv, så visst kände jag av att jag var ovan vid att åka till flera ställen under samma dag - och så trött jag blev - men så roligt jag har haft och mysigt mä :D

Fredag: Jag kom till ett strålande soligt Hallsta, trots att dom lovat grått och kanske regn.
Och eftersom jag var 1 timme tidigare (hann med ett tidigare tåg, igen) så fick jag vänta en stund på min väninna. Gjorde ju ingenting i den sköna solen :)

Iväg för att handla litegrann, bl a vatten utan kolsyra osv till mig, som inte för allt smör i hela Småland hade orkat bära med mig 5liters dunken med joniserat vatten, blev för tungt :/
Jag hällde faktiskt ut vattnet på spåret på ReseCentrum, lämnade dunken där med förhoppning att den inte skulle ställa till med alldeles för mycke rabalder :)
Jag köpte även en inflyttningsgåva till hennes dotter, som precis fått egen lägenhet . . .
Se'n hem för att äta goan mat, vila (eller rättare sagt somna en stund) för att orka med bion i Västerås, "Grown Ups", så rolig med massor av humor :)
Kanske inte i samma klass som Mama Mia, som vi såg förra sommaren, men fantastiskt bra ändå :)
Hem till skogen igen, då lite likör osv inte smakade så tokigt :)

Lördag: blev stora shoppardagen på loppis och second hand, både i Köping och i Hallsta - jag hittade massor av fynd :)
En svart kappa i tunt ylle med violett sjal till, violett/lilarandig tunn kofta, 2 toppar i gult o orange, en tunn skön byxa med korta ben o en liten handväska i "komodell)- allt för 150 :- :D
Och som pricken över Iet hittade jag en svart väskkasse och hör och häpna - en jättefin hjulväska för 75 :-, som säkert har kostat närapå en tusing :)
En tur till fiskhandlar'n precis vid Mälaren där vi köpte färsk god lax, rökta räkor och en smarrig wiskeylax + några goda röror, mmmmmmums med färskpärer från deras land :D
På kvällen kollade vi på dvd med Mama Mia faktiskt, så bra, även hennes gubbe sa: "att så tokig var den väl inte" :) Vi skrattade och sjöng med, den är ju bara såååå bra :D

Söndag: Också en shoppardag, men inte för mig. Jag hittade en regncykelkape för 29 kr, ska jag ha när jag är ute med busan Fly och går, om det eventuellt regnar . . .
Min väninna köpte jättehäftiga stövlar och hennes gubbe hittade snygga reskläder till deras Tysklandsresa om några veckor :)
Dottern jobbade på HM i kassan, så söt, effektiv och serviceinriktad o snabb :)
Hon kommer också från Indien, precis som mina ungdomar gör :)

Nu måste jag fixa iordning mig, för min son kommer hit med Flysan, som ska vara hos mig till 11 ikväll ungefär, för husse jobbar eftermidda' - och innan dess ska vi handla lite :)

Ha det bäst och hoppas att ni alla har ett lika fint väder som jag har här i Viken :)
Solig kraam på er alla
från "mig" :D

8 kommentarer:

  1. Oj vad du har hunnit med! Och kul har du haft! Tänk så skönt det är sen att komma hem igen.
    Tack för dina lycka-till-kommentarer.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev en hel del - och se'n hann vi dessutom med att gå runt lite i skogen, där vi hittade lite gula kantareller :D

    Lycka till kommentarerna är du väl värd :)

    Kramis på er och ha de bäst :D

    SvaraRadera
  3. Aha du har vart i mina trakter
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att du inte får användning av det du shoppade Regncapen
    Må så gott

    SvaraRadera
  4. Ja just ja, jag har ju nästan varit i dina trakter, så kul :)
    Ändå trevligare hade det varit att träffas, men tiden räcker ju aldrig till för flera besök på 3 dagar :)
    Nä, regncapen vill jag faktiskt inte få användning för, du har så rätt :)

    Kram och ha det bäst du mä
    önskar jag i Viken där vi har haft finväder hela da'n :D

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att besöket var trevligt! Men en sak förstår jag inte: varför hällde du ut vattnet istället för att bjuda ut det? Om du ändå lämnade dunken kvar? Men strunt samma. Huvudsaken är ju att du haft det trevligt! KRAM

    SvaraRadera
  6. Tack min vän från Finska Gränsen :)
    Jo vi hade så "toktrevligt" med mycke skratt och fniss, precis som vi brukar ha :)
    Men du, vattnet var ju i en så kallad hembränningsdunk, så du förstår väl vad som kunnat hända då, fingeravtryck osv, ha ha :)
    Jag tyckte att det var bättre att dunken var tom, så kunde inget hända. Men tänk att få vara en liten fluga då nå'n upptäckte en full hembränningsdunk, kanske nå'n "törstig" - eller polisen. Ganska så kul faktiskt, då det enda dom kunde upptäcka var ett hälsosamt o rent basiskt vatten, ha ha :D Vilka miner :)
    Och bjuda ut det, då tåget var i antågande om ca 5 minuter, gick ju inte heller :)

    Hoppas att sjukhusbesöket gick bra för dig och att huve är uppe o bena nere :)

    Kramis från mig, din vän i Viken med änglakraft o ljus NU :D

    SvaraRadera
  7. Men vad kunde ha hänt om du lämnat kvar dunken tillsammans med innehållet???? Någon kanske hade fått i sig lite nyttigare vätska? ;-) Fingeravtryck tar inte polisen på dunkar oavsett om dom har innehåll eller inte - det har dom inga resurser till. Bara ifall dunken finns där man har tagit ihjäl någon för att fastställa vilka som varit närvarande - och det gällde ju inte din dunk! men gjort är gjort! JAG skulle absolut ha bjudit ut den till närmaste person som fanns i närheten eller lämnat kvar dunken tillsammans med innehållet i hopp om att någon kunde utnyttja det! Men där ser man hur olika man resonerar i olika sammanhang ;-) KRAM från din vän från dubbelstaden på Gränsen

    SvaraRadera
  8. Mmm, det var trist att tiden inte räckte till, men så var det, tyvärr :/
    Jag delar ju gärna med mig av kunskaper och av vattnet, när jag bara kan, men tyvärr så funkade det inte just då :/

    Tack för din omtanke om mig och alla andra som kan må bättre, värmer gott :)

    Önskar dig bättre dagar nu och att allt reder upp sig, att din kraft återkommer och att ljuset hittar hem till dig igen :)

    Värmande kramis
    från din vän i Viken :D

    SvaraRadera